محمد مهدی مروج الشریعه روز یکشنبه در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در استان حداقل باید در 2رشته هنری به سمت برند سازی ملی و بین المللی حرکت کرد اما کمتر به این موضوع پرداخته شده است.
وی گفت: اینکه در تمامی شاخه های وظایف کاری تلاش جدی داشته باشیم بسیار ارزشمند است اما باید در حد اعلا با ارتباط با وزارتخانه ها از توان آنها نیز استفاده کرد.
وی بیان کرد: برخی تشکل ها، انجمن ها یا نهاد های مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر باید به کاری های تولیدی و اشتغالزا در حوزه های اقتصادی متصل شود.
به گزارش ایرنا مروج الشریعه اظهار کرد: برای تامین کمک های فنی و اعتباری از ابتدای سال جاری برای نخستین بار اقدامات بسیار ارزنده ای توسط دولت آغاز شده است.

** حوزه های اشتغالزای بخش فرهنگ و هنر احیا شود
وی یادآور شد: دایره تامین کمک های فنی و اعتباری منحصر به پروژه های اشتغالزا در حوزه صنعت، معدن و تجارت، صنایع دستی و غیره ختم نمی شود بلکه باید با نگاه اندیشمندانه ای حوزه های اقتصادی اشتغالزای مربوط به بخش فرهنگ و هنر را نیز احیا کرد.
وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ و هنر نیازمند ایجاد تشکل و انجمن هستیم، عنوان کرد: به عنوان مثال برخی مولفان برای تولید کتاب خود در نازلترین شرایط با مشکلاتی مواجه اند که باید از کمک های فنی و اعتباری مشکلات آنها را رفع کرد.
وی تاکید کرد: اهالی خراسان جنوبی بدانند اگر کسی توانایی تالیف یا ترجمه کتابی دارد برای بخش انتشار آن نخواهد ماند و می توان به این افراد کمک کرد.
استاندار خراسان جنوبی افزود: برای برگزاری بزرگداشت و جشنواره معرفی مفاخر خراسان جنوبی حتما کمک خواهیم کرد اما جشنواره ها باید جامع دیده شود.
مروج الشریعه گفت: خراسان جنوبی با تمام شرایط موجود می تواند پایلوت یکی از بهترین و بزرگترین جشنواره های ملی و کشوری باشد در موضوعاتی که یا با خلق جشنواره همراه است یا استعداد آن را دارد.

** معرفی محصولات استراتژیک استان نیازمند پیوست فرهنگی است
وی به محصولات استراتژیک استان از جمله زرشک، زعفران، عناب و انار اشاره کرد و یادآور شد: صادرات محصولات استراتژیک به خارج از کشور نیاز به انجام کار فرهنگی دارد.
وی ادامه داد: هر کدام از محصولات استراتژیک تولیدی استان برای معرفی نیازمند یک پیوست فرهنگی است، هر کدام یک جشنواره بین المللی می خواهد و برای برگزاری هر جشنواره در کنارتان خواهیم بود.
وی بیان کرد: فرهنگ سازی که توسط حوزه فرهنگ و هنر پایه گذاری شود سبب ایجاد فضاهای جدید برای توسعه استان خواهد شد لذا هر گونه سرمایه گذاری را می طلبد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557* 6054* خبرنگار - رقیه محمدی * انتشاردهنده - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.