محمد زهرایی روز دوشنبه در نخستین همایش تکریم از شبانان و گله داران استان خراسان جنوبی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در بیرجند برگزار شد افزود: از مجموع این پروژه ها، 50 پروژه شامل احداث و تکمیل مسجد، احداث و تکمیل خانه عالم، احداث حمام، سرویس بهداشتی و مساجد، احیا و مرمت قنات، تکمیل کتابخانه و احداث استخر ذخیره آب امروز در مناطق مختلف استان به بهره برداری رسید.
وی گفت: همچنین برای تامین زیرساخت ها و محرومیت زدایی 6 دهستان استان در فاز نخست 55 میلیارد ریال برآورد شد که بیش از نیمی از این مبلغ توسط قرارگاه محرومیت زدایی تقبل و بخش عمده ای از آن پرداخت شده است.
وی بیان کرد: پروژه هایی که در استان با همفکری قرارگاه محرومیت زدایی تعریف شده برخاسته از نیاز واقعی مردم است.
به گزارش ایرنا، زهرایی با بیان اینکه بسیج و سپاه همت کرده به جنگ فقر و محرومیت برود اظهار کرد: برای موفقیت این مهم نیازمند مشارکت و پایه استوار مردم و تعریف ادبیات جدیدی هستیم.
وی خراسان جنوبی را دارای مردمی ولایی، قانع و پای انقلاب دانست و گفت: در استانی که با 19 سال خشکسالی دست و پنجه نرم می کند با کمترین هزینه در روستا ها می توان به ماندگاری جمعیت و جلوگیری از مهاجرت کمک کرد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: دفاع تنها در امنیت نظامی خلاصه نمی شود بلکه شبانان، گله داران، اردوهای جهادی، محرومان روستاهای مرزی و غیره نیز به امنیت کشور کمک فراوانی می کنند.
وی گفت: دفاع در بعد مهم خود در نظام مقدس جمهوری اسلامی بر سرمایه های اجتماعی سوار است، یعنی هر جایی انقلاب اسلامی بر پایه مردم بود پیروز شد که هشت سال دفاع مقدس نمونه بارز آن است.
زهرایی اضافه کرد: در مکتب عاشورا انسان ساخته شده و مکتب عاشورا مکتبی است که خون جاری حق علیه باطل را در دوران ها ساری و جاری کرده است.
وی با بیان اینکه امروز نیز خون جاری حق علیه باطل می جوشد گفت: اگر زمانی جبهه باطل به نام یزیدیان ظهور یافت امروز ابرقدرت هایی مانند انگلیس و آمریکا جای آنها را گرفته اند.
وی عنوان کرد: تفاوت مکتب غرب و اسلام در این است که مکتب عاشورا و اسلام، انسان ساز است و حججی می سازد اما تفکر غرب ترامپ می سازد لذا هرچه به سمت تمدن و تکنولوژی پیشرفت می کنند از ابعاد و هویت انسانی بر عکس مکتب عاشورا فاصله می گیرند.
7557*3028* خبرنگار- رقیه محمدی * انتشاردهنده- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.