وحید ضیائیان احمدی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: 6 ماه گذشته پنج هزار تن گوشت مرغ در مرغداری های شهرستان درمیان تولید شد.
وی بیان کرد: 172 واحد پرورش مرغ گوشتی دارای پروانه بهره‌برداری در درمیان فعال است که پیش بینی می شود امسال 9 هزار و 348 تن گوشت مرغ در این شهرستان تولید شود.
وی عنوان کرد: شهرستان درمیان دومین تولید کننده گوشت سفید در خراسان جنوبی است و در زمینه تولید گوشت مرغ یکهزار و 300 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فعالیت دارند.
مدیر جهاد کشاورزی درمیان گفت: گوشت تولیدی علاوه بر تامین نیاز شهرستان به استان های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و کرمان نیز صادر می شود.
وی عنوان کرد: عدم ثبات قیمت نهاده‌های طیور، نوسانات قیمت مرغ و جوجه و توجه نکردن به فرآوری محصولات دام و طیور از مهمترین مشکلات پرورش دهندگان مرغ شهرستان است.
ضیائیان احمدی پرداخت تسهیلات از محل اعتبار مکانیزاسیون برای تجهیز و توسعه سرمایه در گردش مرغداری ها و تامین نهاده های مدت دار از قبیل ذرت و سویا توسط شرکت پشتیبانی امور دام را از جمله خدمات ارائه شده به پرورش دهندگان مرغ ذکر کرد.
295 واحد مرغداری در شهرستان درمیان وجود دارد که از این تعداد 172 واحد دارای مجوز هستند.
فرماندار درمیان بارها در جلسات بررسی مشکلات دام و طیور شهرستان خواستار تعیین تکلیف مرغداری های فاقد مجوز شد و از اداره کل دامپزشکی و سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خواست برای فعالیت قانونی مرغداری های غیرمجاز در شهرستان نسبت به صدور مجوز اقدام کنند.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*3028*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.