به گزارش ایرنا ، در این نمایشگاه که روز شنبه در محل دائمی نمایشگاه های شهرستان قرچک برپا گردیده است ، دستاوردهای دوران هشت سال دفاع مقدس در قالب 50 غرفه در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.
فرمانده سپاه 15 خرداد شهرستان قرچک در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: ترویج فرهنگ والای ایثار و مقاومت وظیفه ای است که برعهده آحاد جامعه است و همه دلسوزان نظام باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.
سرهنگ پاسدار حسین حیدری افزود: دفاع مقدس حادثه بزرگی در تاریخ سراسر افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب میشود که ملت ایران با فداکاری ، عزت و ایستادگی اقتدار و عزت را نصیب ایران اسلامی کردند.
وی تصریح کرد:هفته دفاع مقدس نمادی از دلاوری مردان و شیرزنانی است که با جان خویش از کیان ایران اسلامی حراست کرده و پیروزی را نصیب اسلام کردند.
حیدری با اشاره به همزمانی هفته دفاع مقدس باآغازایام سوگواری سید الشهدا بیان کرد: دفاع مقدس ملت ایران نشأت گرفته از حماسه عاشورای حسینی است ، آموزه هایی که امروز نیز ایران اسلامی را با وجود تمامی شرارت ها و دشمنی کینه توزانه استکبار جهانی به یکی از عزتمندترین کشورهای جهان تبدیل کرده است.
وی گفت: نمایشگاه هفته دفاع مقدس قرچک با هدف آشنایی بیشتر نسل جوان و نوجوانان با دلاوری های رزمندگان اسلام در طول دوران هشت سال دفاع مقدس برپا شده است ودرآن گوشه هایی از رشادت های رزمندگان اسلام به تصویرکشیده شده است .
فرمانده سپاه 15 خرداد قرچک اظهارکرد : انتقال فرهنگ شهدا به نسل آینده و پاسداشت فرهنگ شهدا وظیفه آحاد جامعه است و تقارن این ایام با زمان بازگشایی مدارس ، می تواند دستیابی به این هدف را میسر کند.
نمایشگاه هفته دفاع مقدس قرچک تا هفتم مهرماه سال جاری در محل نمایشگاه دائمی قرچک واقع در خیابان اصلی روبروی سازمان آتش نشانی برای دیدار عموم دایر می باشد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.