به گزارش روز شنبه ایرنا، این نمایشگاه در محل پارک شمیم پایداری به مدت یک هفته برای بازدید علاقه مندان دایر خواهد بود و همه روزه از ساعت 19و 30 دقیقه بازسازی عملیات والفجر مقدماتی در آن به مرحله اجرا گذاشه می شود.
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی در مراسم آغاز به کار نمایشگاه فرهنگی- رزمی دفاع مقدس با بیان اینکه رزمندگان اسلام در این دوران با دفاع جانانه از کشورمان پاسداری کردند، گفت: رسالت کنونی ما همچون رسالت حضرت زینب (س) در دوران پس از عاشورا، انتقال پیام شهداست.
سردار غلام عسکر کریمیان افزود: باید توجه داشت که اگر حضرت زینب (س) واقعه کربلا را با بصیرت و زیبائی بازگو نمی کرد الان از عاشورا اثری نبود، بنابر این پیشکسوتان دفاع مقدس باید پیام های مختلف آن دوران و شهدا را به نسل جوان و آینده بازگو و منتقل کنند.
وی، هدف از برپایی نمایشگاه‌ فرهنگی - رزمی دفاع مقدس را در راستای تبیین دستاوردهای این دوران بیان و اظهار کرد: هر چند این حرکت اقدامی کوچک در برابر کار عظیم آن دوران است، اما حداقل می توان گوشه هایی از آن دوران را به مردم به خصوص نسل جوان نشان دهد.
کریمیان با اشاره به بازسازی رزمایش فرهنگی شبانه در این نمایشگاه، گفت: در این رزم شبانه عملیات والفجر مقدماتی پس از نماز مغرب و عشاء همه روزه برای ملموس بودن عملیات و بخش کوچکی از دوران دفاع مقدس برای بازدید کنندگان اجرا می شود.
31 شهریور تا هفتم مهر ماه همزمان با تجاوز ارتش رژیم بعث عراق به ایران اسلامی به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
آذربایجان شرقی در این دوران حدود 10 هزار شهید، 22 هزار و 80 نفر جانباز، یکهزار و 900 آزاده و 508 شهید جاوید الاثر تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
طی دوران هشت سال دفاع مقدس افزون بر 65 هزار رزمنده از آذربایجان شرقی در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتند.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.