حمید درخشان نیا روز یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی در بیرجند ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر افزود: همچنین بیش از 120 اداره، سازمان، نهاد، موسسه عمومی، دولتی، خصوصی و وزارتخانه به صورت آنلاین و برخط به این پایگاه متصل هستند و در 200 هزار نقطه کشور خدمات ارایه می شود.
وی با بیان اینکه هر ثانیه بیش از 6 هزار استعلام پاسخ داده می شود، گفت: جایگاه ثبت احوال امروزه از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه تمامی خدمات به صورت الکترونیکی انجام می شود.
وی بیان کرد: رتبه این سازمان از نظر مکانیزه شدن در حد عالی است، استفاده از کاغذ حذف شده و بعد از اینکه پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور از نظر اطاعات نسبی و سببی تکمیل شد تقاضا می کنیم در آینده شناسنامه بطور کلی حذف شود.

** صدور بیش از 26 میلیون کارت ملی هوشمند در کشور
به گزارش ایرنا درخشان نیا اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 26 میلیون کارت ملی هوشمند در کشور صادر شده است.
وی کارت ملی هوشمند را کلید ورود به دولت الکترونیک دانست و ادامه داد: در نظر داریم تا پایان سال 97 برای تمامی افراد بالای 15 سال سن کارت ملی هوشمند صادر شود و کاغذ ملی کاغذی از اعتبار خارج می شود.
وی ادغام اسناد هویتی را یکی از ماموریت های سازمان ثبت احوال دانست و یادآور شد: این سازمان در دولت الکترونیک یکی از کلیدی ترین سازمان ها و ادارات محسوب می شود.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور افزود: هر ساله وضعیت ثبت احوال از نظر اعتباری، رفاهی و اجرای برنامه ها برای رسیدن به هدف نهایی در حال پیشرفت است و نسبت به گذشته از شرایط مطلوبی برخوردار است.
درخشان نیا بر تکریم ارباب رجوع و تعامل با سایر مسئولان در ادارات سازمان ثبت احوال تاکید کرد و گفت: ادارات ید واحده هستند و جزیره ای عمل کردن سبب می شود کارها به خوبی پیش نرود.
وی اضافه کرد: اگر در مجموعه سازمان ثبت احوال همدلی و همراهی باشد موفقیت 100 درصدی است، لذا رعایت انضباط اداری، حرمت و احترام از اهمیت زیادی برخوردار است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*6054* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشاردهنده- مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.