رضا حسینی مقدم، پیش از خطبه های نماز جمعه خوسف افزود: خدمات بهزیستی از قبل تولد آغاز می شوند(مشاوره ژنتیک) و تا زمان فوت خدمات به جامعه هدف و عموم مردم ارایه می شود که این امر موید حضور بدنه قوی مدیریتی و کارشناسی حکایت دارد.
وی با اشاره به 25تیر ماه که به روز بهزیستی و تامین اجتماعی نامگذاری شد، اضافه کرد: این نامگذاری از اهمیت چنین روزی در نظام اسلامی ایران خبر می دهد و از سوی دیگر، آموزه های آسمانی دین مبین اسلام همواره موید این امر است که همه انسانها در هر شرایطی نسبت به وضع معیشتی دیگران مسئولند.
وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی تنها نهاد و ساختاری است که به طور عملی به بررسی و حل نارسایی ها و مشکلات اجتماعی می پردازد عنوان کرد: خدمت رسانی به محروم ترین اقشار جامعه، علاوه برآنکه تکلیف الهی محسوب می شود، از اهم وظایف دولت در قبال مردم است.
وی افزود: افزایش آسیب های اجتماعی مانند مصرف مواد مخدر، کودکان بد سرپرست و بی سرپرست و.... باعث شده تا درخواست برای دریافت خدمات توانبخشی و اجتماعی رو به افزایش گذارد که می بایست با شعار پیشگیری مقدم بر درمان است بسیاری از این آسیب ها را کنترل کرد.
سرپرست اداره بهزیستی خوسف از مردم خواست در کنار مشاوره های دینی و پا درمیانی ریش سفیدان از طریق تلفن با شماره 1480 مشاوره تخصصی و علمی دریافت کنند.
وی تاکید کرد : چه بسا، بسیاری از مشکلات مطرح شده توسط شهروندان در همان رفع و مانع از بروز اتفاق جبران ناپذیر شده است.
وی یادآور شد: در هر فعالیت اقتصادی، سرمایه انسانی کلیدی ترین عامل است، بهزیستی با تقویت ارزش ها، باورها و مهارت های جامعه هدف تلاش می کند موجب ترویج هنجارهای اجتماعی و همچنین کاهش ناهنجاری ها همانند اعتیاد، بزهکاری و دیگر آسیب ها شود.
به گفته وی هر یک از این موارد مانعی در راه رسیدن به اهدافی چون اشتغالزایی، توانمند سازی، کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری است که زمینه ساز توسعه اقتصادی جامعه است.
سرپرست اداره بهزیستی خوسف اظهار کرد: بهزیستی این شهرستان با جذب 100درصد اشتغال رتبه اول را در بین اداره های شهرستان کسب کرد که به همین دلیل با حمایت مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی و فرماندار بودجه اشتغال سال96 به 2.6درصد نسبت به سال95 افزایش پیدا کرد.
حسینی مقدم با بیان فعالیت حوزه های توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی ، یادآور شد:
ماموریت ها طبق روز پیش می رود و هر کجا که احساس شود، برای به روز شدن بازبینی و ابلاغ می شود تا ضمن ارایه خدمات سریع و به روز تمام سلایق و افکار مختلف را پوشش دهد.
وی همچنین به طرح ملی صدقه سفر که در حال بررسی و کارشناسی است اشاره کرد و گفت: این طرح چهار ماه است که توسط اداره بهزیستی خوسف مورد بررسی قرار گرفته که انشاالله تا مهرماه شکل اولیه طرح به اداره کل ارسال خواهد شد.
حسینی مقدم از رایگان بودن طرح های ملی شنوایی و بینایی سنجی در طول هفته بهزیستی خبر داد و افزود: ما سربلند هستیم و مفتخر به داشتن نظام اسلامی و دولتی متدبر که رسیدگی و خدمت به نیازمندان را سرلوحه امور خود می داند.
شهر خوسف در 36کیلومتری جنوب غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
9866*2047*خبرنگار- سید ابوالفضل موسوی نژاد* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.