محمد فرهادی روز سه شنبه در نشست کار گروه از رده خارج کردن ناوگان فرسوده خراسان جنوبی در بیرجند افزود: بسیاری تصادف جاده ای ناشی از نقص فتی خودروها بویژه خودروهای فرسوده است.
وی یادآور شد: در حوادث رانندگی اگر ناوگان فرسوده از خودروهای سنگین استان باشد ، خسارت های جانی و مالی فراوانی به شهروندان خراسان جنوبی و دیگر هموطنان وارد می کند.
وی تصریح کرد: باید راهکارهای لازم برای جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده از راه های خراسان جنوبی اتخاذ شود، با خروج ناوگان فرسوده از شبکه حمل و نقل، خودرو نو وارد استان می شود.
هفته گذشته در اثر وقوع 84 فقره حادثه رانندگی در خراسان جنوبی، یک نفر کشته و
104 تن زخمی شدند.
به گزارش پلیس راه خراسان جنوبی با وقوع 39 فقره تصادف رانندگی در راه های استان یک نفر کشته و 52 نفر زخمی شدند.
پلیس راهنمایی و رانندگی(راهور) استان نیز شنبه این هفته اعلام کرد که با ثبت 45فقره تصادف در معابر 27 شهر، 53 تن راهی بیمارستان شدند.
همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در مورد نوسازی ناوگان استان اظهار کرد که در حال حاضر 63 شرکت کالا، 34 شرکت مسافربری و 15 شرکت نمایندگی حمل و نقل بین المللی در استان مستقر است.
جعفر شهامت افزود: در بخش کالا و مسافر 10 هزار و 127 راننده فعال دارند و ناوگان کالای استان شامل سه هزار و 678 دستگاه انواع کامیونت ، تریلی و ناوگان نیمه سنگین است.
وی اظهار کرد: در بخش مسافر نیز 244 اتوبوس با میانگین 12 سال ساخت ،135 دستگاه مینی بوس با میانگین 20 سال ساخت و 244 دستگاه سواری کرایه با میانگین هشت سال ساخت در سیستم استان ثبت شده است
وی یادآور شد: تناژ حمل بار استان در سه ماهه نخست سال 1396، از رشد 17.6 درصد برخوردار شد که برابر یک میلیون و 58 هزار تن بود.
وی تصریح کرد: خراسان جنوبی سه درصد جمعیت، 9.2 درصد وسعت، 5.5 درصد طول راه ها و یک درصد ناوگان حمل و نقل کشور را در اختیار دارد.
طول راه های خراسان جنوبی 17هزار و 500کیلومتر است، این استان در مسیر حدود 20میلیون زایر از 15 استان غرب و جنوب کشور به مشهد مقدس قرار دارد.
2کریدور از مجموع 10کریدور اصلی کشور از خراسان جنوبی می گذرد و استان با 151هزار کیلومتر مربع مساحت دومین استان بیابانی و سومین استان پهناور کشور است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
پست الکترونیکی به نشانیyahoo.com irnabirjand94@
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7559* 2047*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.