علیرضا عباسی روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان افزود: در اجرای طرح تابستانی که تا 31 شهریور ادامه دارد، 61 پایگاه اورژانس شامل 13 پایگاه شهری و 48 پایگاه جاده ای مرکز فوریت های پزشکی استان فعال است.
به گفته وی در طول اجرای این طرح ، 2 دستگاه آمبولانس در بیرجند و فردوس و 2 بالگرد در مرکز استان و شهرستان طبس آماده انجام ماموریت هستند تا زمانیکه بیماران و مصدومانی که نیاز به انتقال هوایی با زمان کمتر داشته باشد از این بالگردها استفاده شود.
وی بیان کرد: آمبولانس های پایگاه های جاده ای برای یادآوری مخاطره و کاهش زمان رسیدن به بالین بیمار، در حاشیه جاده های استان مستقرند، تکلیف شد، آمبولانس ها در تاریکی شب از علایم هشدار دهنده و چراغ گردان استفاده کنند تا تلنگری برای کاهش تصادف باشد.
به گزارش ایرنا، عباسی اظهار کرد: وقوع حوادث، روزهای تعطیل افزایش می یابد، در این روزها علاوه بر عصرها، شیفت صبح از هشت صبح تا 12 ، تعدادی از آمبولانس های سیار در جاده های استان مستقر هستند.
وی با بیان اینکه مسیر عرب آباد به راور کرمان به طول 100 کیلومتر بدون ایستگاه اورژانس است، یادآور شد: در حالت استاندارد باید هر 40 کیلومتر یک اورژانس مستقر باشد اما در محور یاد شده به دلیل نبود زیرساخت های آب و برق امکان احداث ساختمان اورژانس وجود ندارد.
وی ادامه داد: در این زمینه مسئولان باید نسبت به تامین نیازهای موجود و احداث اورژانس در منطقه عرب آباد به راور کرمان توجه ویژه داشته باشند.
معاون مرکز فوریت های پزشکی استان افزود: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و بالگرد در بیرجند، و یک دستگاه آمبولانس در فردوس وجود دارد اما شهرستان نهبندان بدون اتوبوس اورژانس و بالگرد است.
عباسی اضافه کرد: در صورتی که یک دستگاه اتوبوس آمبولانس برای این شهرستان خریداری شود بدون شک از میزان فشار کار فوریت های پزشکی کاسته خواهد شد.
همچنین رئیس پلیس راه خراسان جنوبی امروز اعلام کرد که در سه ماهه سال 96، 499 فقره تصادف در جاده های استان رخ داد که 625 نفر زخمی و 40 تن فوت شدند.
سرهنگ حسین رضایی ادامه داد: در مجموع میزان تصادف سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد افزایش یافت و تصادف منجر به فوت 9 درصد کاهش یافت.
خراسان جنوبی با 151هزار کیلومتر مربع مساحت سومین استان پهناور و دومین استان بیابانی کشور است.
جمعیت استان بر اساس سرشماری آبان ماه 95، 769هزار نفر است که 59درصد در 28شهر و بقیه در روستاها(20تا 100خانوار) و آبادی( 1تا 19خانوار) زندگی می کنند.
این استان با داشتن 17هزار و 500کیلومتر راه و قرار داشتن 2کریدور از 10کریدور اصلی کشور در مسیر تردد زایران 15استان غرب و جنوب غرب کشور به مشهد مقدس قرار دارد
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.