مهدی هاشمی مقدم، روز سه شنبه در نهمین جلسه شورای حفاظت منابع آب استان افزود: این مساله بی توجهی به شبکه آب شهری توسط شهرداری ها را نشان داد، و در مواردی برداشت های غیر مجاز از شبکه های آب شهری مشاهده می شود.
وی گفت: با توجه به دستورالعملی که سال گذشته مبنی بر قطع انشعاب فضای سبز شهری ابلاغ شد، برای اینکه فرصتی به شهرداران داده شود موضوع منعکس شد، لازم است در این زمینه جلسات ویژه ای برگزار و مباحث مورد بررسی قرار بگیرد.

** نیمی از مشترکان کمتر از 10مترمکعب مصرف می کنند
به گزارش ایرنا، هاشمی مقدم، با بیان اینکه 50 درصد مشترکان آب شهری زیر 10 متر مکعب آب مصرف می کنند، گفت: خراسان جنوبی در رعایت اصلاح مصارف و استاندارد های مصرف در سطح شهری دارای رتبه نخست کشور است.
وی به زیان 180 میلیارد ریالی صنعت آب و فاضلاب استان سال گذشته اشاره کرد و افزود: این زیان خود را به این شکل نشان می دهد که در ارایه خدمات به مردم با چالش مواجه هستیم و این یک گذشته تاریخی دارد.
وی عنوان کرد: مردم به ویژه مشترکان خانگی به صرفه جویی در مصرف آب شرب توجه ویژه می کنند، این در حالی است که تقریبا پایین ترین ضریب آب بها در کشور را داریم و ضریب 58 صدم پاسخگو نیست.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یادآور شد: برای ارایه خدمات مطلوب به مردم، باید جلسه ویژه ای با وزارت نیرو مبنی بر بازنگری ضریب قیمتی آب بها در استان برگزار شود.
هاشمی مقدم ادامه داد: انجام این امر مهم دستگاه های خدمات رسان در امر آب شرب شهری و روستایی را از گرفتاری های جدی که درگیر آن هستند نجات خواهد داد.
وی بیان کرد: مادامی که 50 درصد مشترکان آب شهری زیر 10 متر مکعب آب مصرف می کنند متوسط قبض آب بها در هر دوره 120 هزار ریال است.
وی با بیان اینکه گرمای زیاد در حال حاضر سبب افزایش مصرف آب شده است، اظهار کرد: در برخی شهرها بالا رفتن دمای هوا سبب ایجاد مشکلاتی برای تاسیسات برق رسانی شد، برای پایداری جریان آب باید فکری اندیشیده شود و بهترین راهکار ایجاد ژنراتورها به برق اضطراری در محل تاسیسات است.
وی پیشنهاد کرد: شرکت آب فاضلاب شهری و روستایی و سایر دستگاه های مرتبط نقشه راهی برای تامین آب پایدار ارایه دهند تا در مواقع اضطراری حداقل نیازهای آب مردم تامین شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.