سید علی اکبر پرویزی عصر یکشنبه در کار گروه تسهیل و رفع موانع واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی استان افزود: در حوزه اقتصادی با توجه به شرایط موجود، اگر نتوان در حوزه صادرات و روابط تجاری و سیاسی مشکلات را حل کرد بدون شک در تولید داخل با چالش مواجه خواهیم شد.
وی گفت: اگر سرمایه گذاری و تولید در داخل انجام شود اما نتوان به خارج از کشور صادر کرد مصیبت است، تولید کالا در حد مصرف داخلی روال طبیعی دارد اما واحدهای تولیدی که نیازمند صادارت کالا هستند باید با دنیا روابط تجاری برقرار کنند.

** افزایش 60 درصدی صادرات کالا به افغانستان
وی با تاکید به اینکه تمام تلاش دولتمردان باید توسعه روابط تجاری با دنیا باشد، افزود: دولت یازدهم و تیم وزارت امور خارجه برای برقراری روابط تجاری با دنیا در تلاش هستند و امید است وضعیت بهتر شود.
به گزارش ایرنا، پرویزی با بیان اینکه در حال حاضر مراودات تجاری مناسبی بین خراسان جنوبی با افغانستان در حال انجام است، گفت: در سه ماهه گذشته میزان صادرات استان به این کشور 50 تا 60 درصد افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: مسئولان سیاسی و اجرایی باید به این مهم توجه کنند که زمینه صادرات کالا به سایر کشورها فراهم شود که در این حوزه تولید کنندگان نیز باید نسبت به امر صادرات کالا و محصولات تولیدی خود بیش از پیش بکوشند.

** هزینه 20 درصد منابع فنی و اعتباری در حوزه اقتصاد مقاومتی
وی یادآور شد: امسال قانون بودجه تکلیف کرد که 20 درصد از منابع کمک های فنی و اعتباری در حوزه اقتصاد مقاومتی هزینه شود.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: آمادگی داریم بخشی از سود تسهیلات واحدهایی که در گذشته وام دریافت کرده اند و مطمئن باشیم که آن را در جای خود هزینه کرده اند از محل کمک های فنی و اعتباری تامین و آن را در اختیار واحدهای تولیدی قرار دهیم.
پرویزی عنوان کرد: تلاش می کنیم توزیع کمک های فنی و اعتباری برای کمک به صندوق های بخش کشاورزی، صندوق های اعتباری خرد زنان روستایی، تامین زیر ساخت های واحدهای تولیدی هزینه شود.

** ضرورت بازنگری طرح های دارای قابلیت احیا
وی بر ضرورت بازنگری طرح های دارای قابلیت احیا توسط دستگاه های اجرایی و بانک های استان تاکید کرد و افزود: باید کالایی در استان تولید شود که بازار فروش داشته باشد.
استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: برای صنایع و معادن، تکنولوژی و تامین ماشین آلات جدید واحدهای تولیدی اگر قرار است وام غیر سرمایه در گردش پرداخت شود به واحد هایی که دنبال بازسازی هستند و می توانند هزینه را کاهش و تولید، فروش و صادرات را افزایش دهند مشوق هایی در نظر گرفته شود.
پرویزی بیان کرد: هیچ مدیری حق ندارد پروژه ای به بانک ها تحمیل کند لذا بانک ها در خصوص بررسی طرح ها وقت بیشتری لحاظ کنند تا فعالیت بیشتری صورت بگیرد.
وی عنوان کرد: بانک ها باید از ظرفیت بیرونی در زمینه جذب سرمایه های مردم که بیشتر در نزد موسسه های مالی قرار دارد، استفاده کنند.
وی یادآور شد: متاسفانه مبلغ زیادی از سرمایه مردم استان نزد موسسه های مالی قرار دارد که بیشتر صرف سرمایه گذاری های خارج از استان می شود که این موضوع باید مورد توجه واقع شود.
استاندار خراسان جنوبی در ادامه گفت: برخی واحدهای تولیدی با شرایط سختی مواجه هستند امید است با افزایش رونق اقتصادی، شرایط تولید و صادرات در استان بهبود یابد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.