به گزارش ایرنا ایجاد شغل، رشد اقتصادی و ارزآوری با صادرات کالای تولیدی ویژگی مهم حمایت از تولید محصولات تولید داخل است که در صورت توجه و حمایت از محصولات تولید کنندگان داخل محقق می شود.
استفاده از محصولات داخلی به جای اقلام وارداتی و چینی، به فرهنگسازی و ارتقاء کیفیت محصولات داخلی نیاز دارد که با نگاه اقتصاد مقاومتی می توان به آن جامه عمل پوشاند، البته در میان باید با تولید کالاهای مناسب اعتماد ملی را نسبت به تولید جلب کرد.
شرکت فخر خرمشهر با نام تجاری 'شاب ' در شهرک صنعتی آبادان توانسته است علاوه بر جلب اعتماد مشتریان داخلی، بخشی از بازار کشورهای عراق و افغانستان را به خود اختصاص دهد به گونه ای که 80 درصد از محصولات تولیدی این شرکت صادر می شود.
مدیر عامل این شرکت در گفت و گو با ایرنا که سال 95 به عنوان یکی از 100 شرکت برتر تولیدی کشور معرفی و تجلیل شد، گفت:طی دو سال گذشته با ورود به بازارهای جدید ضمن افزایش سه برابری نیروی انسانی در سه شیفت کاری 600 درصد افزایش تولید داشتیم.
بابک رادمهر افزایش گردش مالی مناسب و توان فروش محصول در بازار، افزایش تولید محصول و افزایش 100 درصدی بازار هدف را از عوامل مهم قرار گرفتن در بین 100 شرکت تولید ایران عنوان کردو افزود:76 کارگر به صورت مستقیم و 20 راننده و 500 مرکز فروش در سراسر کشور 13 محصول تولید این شرکت در بازارهای داخلی توزیع می کنند.
وی اظهار داشت: طی دو سال گذشته کیفیت بسته بندی محصولات، افزایش 100درصدی و میزان ارتقاء کیفیت محصول نیز افزایش 500 درصدی را تجربه کرد و این دستاوردها، بالاترین نوآوری را رقم زده است.
رادمهر گفت:هم اکنون محصولات این شرکت در 19 استان کشور و کشورهای عراق و افغانستان به فروش می رسد و در تلاشی هستیم تا در سال جدید، علاوه بر بازاریابی جدید خارجی محصول را در سایر استان های کشور معرفی و عرضه کینم.
وی دریافت نشان استاندار و کیفیت محصول را از علت های توجه بازار داخلی و خارجی به مرغوبیت کالای تولیدی این شرکت عنوان کرد و اظهار داشت:در آزمایشگاه شرکت بر روی محصول سفید کننده پنج آزمایش، مایع ظرفشویی هفت آزمایش، جرمگیر سه نوع آزمایش و شیشه پاکن سه نوع تست انجام شده و سه نمونه تست نیز در آزمایشگاه همکار انجام می شود تا مرغوبیت و کیفیت محصول مورد ارزیابی قرار گیرد.
این کارآفرین موفق در بخش دیگری از سخنانش، تقویت اقتصادی کشور و رسیدن به خوداتکایی اقتصادی را نیازمند حمایت از تولیدکنندگان دانست و گفت:حمایت از تولیدکنندگان باید احساس شود.
**** زیرساخت های شهرک صنعتی آبادان برای تولیدکننده مناسب نیست
عضو هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی خرمشهر در بخش دیگری از سخنانش با تشریح برخی نارسایی های شهرک صنعتی آبادان، اظهار داشت:زیرساخت ها برای تولیدکننده در شهرک صنعتی آبادان مناسب نیست و تولید کنندگان به طور جدی مورد حمایت قرار نمی گیرند.
وی نبود راه مناسب در شهرک صنعتی آبادان را از دغدغه های تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت:طی چند سال گذشته چندین شرکت تولید در این شهرک فعالیت می کرد، ولی امروز تعداد شرکت های فعال کمتر از 20 شرکت است.
رادمهر شهرک صنعتی آبادان را به شهرک سینمایی مخروبه تشبیه کرد و اظهار داشت:امروز در آبادان کار به جایی رسیده است که باید کمک کنیم تا واحدهای فعال همچنان سرپا باشند و به تولید ادامه دهند.
این تولید کنند برتر کشور، اعمال تحریم های ظالمانه، افزایش قیمت دلار و کاهش سرمایه در گردش شرکت های تولیدی را از عوامل رکود در شهرک صنعتی آبادان عنوان کرد و گفت:بانک ها به دلال ها وام می دهند ولی به شرکت های تولید وام نمی دهند.
وی حمایت سازمان منطقه آزاد اروند را از عوامل پویایی این شرکت صنعتی در آبادان عنوان کرد و گفت:معافیت های مالیاتی و گمرکی باعث شده تا بخشی از بازار خارجی کشور عراق را به دست گیریم.
3015/6125 خبرنگار:عدنان جواهری **انتشاردهنده: سیدبهادر حسینی
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.