به گزارش ایرنا، سید پرویز محبی سه شنبه به خبرنگاران افزود: تاکنون 10 مرکز تکثیر بچه میگو تا این لحظه در شهرستان های سیریک، جاسک، میناب، قشم و بندرلنگه در حال تولید و آماده سازی هستند.
وی بیان داشت: از ابتدای فروردین ماه تاکنون نیز افزون بر 70 میلیون قطعه بچه میگو در راستای فعالیت های تکثیر و پرورش میگو در سطح 280 هکتار از مراکز پرورشی شامل تیاب شمالی و جنوبی و سایه خوش تولید و ذخیره سازی شده و باقی مراکز استان نیز در حال آماده سازی برای عملیات لارو ریزی در چند روز آینده هستند.
محبی بیان کرد: نخستین میگوی تولیدی استان هرمزگان در سال 96 از تیرماه آماده عرضه به بازار مصرف داخلی و صادرات خواهد بود.
وی بیان داشت: نامگذاری سال 96 به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بیانگر وظیفه سنگین بخش های تولیدی و حمایت دستگاه های تولید از ایجاد تولید و اشتغال به ویژه با رویکرد اقتصاد مقاومتی است.
این مسئول یادآورشد: مجموعه شیلات هرمزگان از تمامی فعالیت های تولید و اشتغال زا در چارچوب قانون به صورت جدی حمایت می کند و مانند سال های گذشته اقتصاد مقاومتی محوری اصلی برای فعالیت های شیلاتی خواهد بود.
عملیات تولید و ذخیره سازی در 11 مرکز تکثیر هرمزگان انجام می شود و فصل برداشت میگوی پرورشی در هرمزگان از تیر آغاز و تا بهمن ادامه دارد.
هرمزگان حدود چهار هزار هکتار مزرعه پرورش میگو در شهرستان های بندرلنگه، سیریک، جاسک، قشم، میناب، پارسیان و بندرعباس دارد.
میگوی پرورشی در هرمزگان از نوع وانامی است که تولید آن از سال 88 به صورت آزمایشی در 20 هکتار از مزارع پرورش میگو آغاز شده است.
کاهش هزینه های غذایی، ضریب رشد و بازماندگی بالا، مقاوم بودن به بیماری ها و داشتن دوره رشد کمتر از جمله ویژگی های میگوی وانامی است.
استان هرمزگان با داشتن 30 هزار صیاد و 22 بندر صیادی با یکهزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی جایگاه نخست صید آبزیان را در بین استان های کشور دارد و در تکثیر و پرورش آبزیان نیز پیشرو است.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.