به گزارش روز دوشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید علی اکبر پرویزی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ، افزود: مسئولان مربوط در حوزه مبارزه با اعتیاد از تجربه موفق دیگر استان ها در مقابله و پیشگیری از مواد مخدر استفاده کنند.
وی اظهار کرد: وضعیت کلی اعتیاد در استان مشخص شود تا برنامه ریزی ها در این حوزه تاثیر گذار تر باشد و سیاست دولت استفاده از توان بخش خصوصی است،در زمینه پیشگیری و مقابله باید از ظرفیت این بخش استفاده شود.
پرویزی، از تلاش نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در کشف و مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر تجلیل کرد و افزود: تجربه نشان داده است همواره برخوردهای قضایی و قهری نمی تواند معضل اعتیاد را رفع کند از این رو بهترین راه مبارزه با این معضل، حساس کردن خانواده ها، ارایه آموزش عمومی و کنترل اجتماعی است.
وی یادآور شد: اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در این حوزه جدی تر از قبل و با برنامه عملیاتی وارد شوند و گلوگاه ها و مبادی ورودی استان به تجهیزات مدرن تجهیز شود.
پرویزی، ادامه داد: در صورت پیشگیری از ورود مواد مخدر به استان از طریق امکانات مقابله ای و کنترلی، استان های مرکزی کشور نیز از امنیت بیشتری در زمینه مواد مخدر برخوردار خواهند شد.
وی با بیان اینکه امروز برخورد و مقابله بامواد مخدر تبدیل به عزم ملی شده است افزود: با پیگیری های انجام شده، دولت توجه ویژه به این موضوع خصوصاً در استان مرزی خراسان جنوبی داشته که به ثمر نشستن آنها نیازمند پیگیری مسئولان مربوط استان است.
وی تخریب منازل مسکونی متروکه را مورد تاکید قرار داد و افزود: شهرداری و نیروی انتظامی در کنار دیگر دستگاه ها و نهادهای مربوط، در کمترین زمان ممکن نسبت به تخریب این مناطق که می تواند محل تجمع معتادان شود و نظم عمومی را دچار چالش کند اقدام کند.
پرویزی، همچنین به موضوع صادرات برق به افغانستان از طریق مرز ماهیرود اشاره کرد و یادآور شد: با توافقی که با وزارت نیرو صورت گرفته مقرر شد، با سرمایه گذاری مشترک با این وزارتخانه نسبت به احداث پست 132 کیلو ولت برق اقدام لازم صورت گیرد.
وی ادامه داد: بخشی از برق تولیدی به مصرف نیاز سازمان های مستقر در مرز خواهد رسید، مسئولان مربوط پیگیری کنند احداث این پست برای صادرات برق به افغانستان دارای توجیه فنی و اقتصادی لازم باشد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7559* 2047**خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.