به گزارش روزشنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، سید حمید محمدی افزود: کارشناسان برای پیشگیری از شیوع بیماری ‌های حیات وحش اقدامات پیشگیری مطلوبی انجام دادند.
وی ادامه داد : اولویت اجرای طرح یادشده در کانون های سال های گذشته، دام های حاشیه مناطق حفاظت شده حیات وحش، جمعیت پرخطر نظیر گله های عشایر درون کوچ و برون کوچ و واحدهای پر تراکم خواهد بود.
محمدی بیان کرد: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بیماری ویروسی مخصوص زوج سمان کوچک بویژه بره و بزغاله است و از بیماری های مشترک بین انسان و دام نیست که در صورت شیوع آن خسارت فراوانی به جمعیت دامی و حیات وحش وارد می شود.
وی انجام به موقع واکسیناسیون برای ریشه کنی هر بیماری دامی از جمله p.p.r را موثر دانست و ادامه داد : در سال 95 ، بیش از 18 هزار رأس دام روستایی ، عشایری اطراف مناطق حفاظت شده محیط زیست علیه بیماری یاد شده واکسینه شدند.
وی از تعامل مناسب محیط زیست این شهرستان با دامپزشکی در این زمینه تشکر کرد و گفت: واکسیناسیون دام اهلی، سمپاشی و ضدعفونی مناطق مرتبط با دام وحشی و همچنین بازدید از این مناطق از برنامه‌های دامپزشکی برای کنترل این بیماری است.
سربیشه در 65کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی و در مجاورت با افغانستان قرار دارد.
2047 دریافت و انتشار* عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.