خراسان جنوبی 769هزار نفر جمعیت دارد، هم اکنون 50هزار دانشجو در استان در حال تحصیل هستند.
علی دلگیر روز شنبه در نخستین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان به وضعیت اقتصاد ICT در جهان و ایران اشاره کرد و گفت: سال 2012 سهم اقتصاد فاوا در جهان بر اساس آمار بین المللی 2 هزار 650 میلیارد یور بود که 60 درصد آن سهم خدمات ارتباطی و 40 درصد سهم فناوری اطلاعات بود.
وی بیان کرد: سال 2015 سهم اقتصاد فاوا در جهان سه هزار و 500 میلیارد یورو بود و پیش بینی می شود تا پایان سال 2020 به 2 برابر افزایش یابد.
وی ادامه داد: تا پایان سال 95 این بازار در ایران 40 هزار میلیارد تومان بود و تا پایان بر نامه ششم باید به 130 هزار میلیارد تومان برسد.
به گزارش ایرنا، دلگیر با بیان اینکه سهم فاوا در اقتصاد کشور 2.7 درصد است، یادآور شد: دغدغه اصلی افزایش سهم فناوری اطلاعات در اقتصاد کشور است.
وی اضافه کرد: درآمد خدمات ارزش افزوده در حوزه فاوا در سال 90، 50 میلیارد تومان بود که سال 94 این رقم به هزار و 700 میلیارد تومان افزایش یافت و انتظار می رود در پایان برنامه ششم به 18 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.
وی، پنجره واحد خدمات الکترونیک، شبکه توزیع محتوا، خدمات ارزش افزوده، سلامت هوشمند، توسعه شبکه فیبر و زیرساخت های ارتباطی شهرک های صنعتی و مجتمع های مسکونی مانند مسکن مهر و توسعه زیرساخت های اطلاعات مکانی را از جمله پروژه های پیشنهادی حوزه ICT خراسان جنوبی در طرح تکاپو برشمرد.
وی ادامه داد: همچنین توسعه کسب و کارهای مرتبط با تلفن همراه و یا بر بستر اینترنت در قالب تاسیس شتاب دهنده استانی، راه اندازی سیستم پرداخت موبایل در تاکسی های و هوشمندسازی انرژی از دیگر پروژه های پیشنهادی حوزه ICT خراسان جنوبی در طرح تکاپو است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان افزود: هدف از طرح هوشمندسازی انرژی، مشارکت در تولید، استقرار، بهره برداری، پشتیبانی، توسعه زیرساخت های لازم به منظور هوشمند ساز مصرف و توزیع انرژی در استان است.
دلگیر گفت: پیشنهاد می شود کارگروه اختصاصی در خصوص ایجاد اشتغال در حوزه ICT در استان با حضور شرکت ها و سرمایه گذاران این حوزه تشکیل شود تا دستگاه های مرتبط استانی که قرار است در این حوزه ذی نفع باشند در جلسه شرکت کنند تا میزان سرمایه گذاری، مبادله تفاهم نامه و ... به درستی برگزار شود.
وی برگزاری دوره های آموزشی الکترونیک کسب و کار دیجیتال، برگزاری نشست های تخصصی با حضور کارآفرینان ملی، حمایت از طرح های محتوای دیجیتال در قالب فرایند شتابدهی را از جمله برنامه های سال 96 در حوزه توانمندسازی کسب و کارهای حوزه فاوا با همکاری بخش خصوصی دانست.
وی ادامه داد: برگزاری سه رویداد کارآفرینی محتوای دیجیتال در استان با هدف صادرات به منطقه، برگزاری کارگاه های آموزشی برای مدیران استانی و راه اندازی شتاب دهنده کودک و نوجوان از دیگر برنامه های سال 96 در حوزه توانمندسازی کسب و کارهای حوزه فاوا است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.