محمود واعظی بعد از ظهر شنبه در شورای اداری شهرستان قاینات افزود: رئیس جمهوری پس از سفر دوم فروردین 96به خراسان جنوبی به هیات دولت ماموریت داد بیشتر به استان های تازه تاسیس سفر کنند که نیاز به کار ،تلاش و سرمایه گذاری بیشتر دارند.
وی با بیان اینکه در این سفر موضوع زیرساخت ها در خراسان جنوبی را بررسی کرد که به نظرش چندان مناسب نیست، گفت: همچنین برنامه هایی که 3.5سال گذشته اجرا شد و در شورای اداری که استاندار و نمایندگان مجلس و مدیران حضور داشتند این بررسی شد.
واعظی افزود: در این مدت شبکه انتقال، پهن باند و گسترش اینترنت نسل سه و چهار از پیشرفت خوبی در استان برخوردار بود و در این مدت 2هزار و 70میلیارد ریال در این حوزه سرمایه گذاری شد که تا پایان سال ادامه دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به فعالیت مجموعه شرکت های تحت مدیریت این وزارتخانه در شهرستان قانیات نیز گفت : در 3.5سال گذشته شبکه پهنای باند چهار برابر و شبکه انتقال سه برابر شده است.
واعظی به دسترسی مردم 20روستای این شهرستان در سال 95 به اینترنت اشاره کرد و افزود: 260کیلومتر فیبرنوری احداث شد و مشترکان اینترنت چهار برابر شدند و 31 روستای دیگر به اینترنت متصل خواهد شد.
وی به اتصال پنج شهر تابعه قاینات به نسل سوم اینترنت اشاره کرد و گفت: شرکت های ایرانسل و همراه اول برای توسعه زیرساخت ها زحمت های زیادی کشیده اند.
وی با اشاره به 140میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده در این منطقه تاکید کرد که از ابتدای شروع به کار دولت یازدهم تاکنون، 330میلیارد ریال در این منطقه هزینه شد و تا پایان کار دولت یازدهم 110میلیارد ریال دیگر در این منطقه سرمایه گذاری می شود.
وی تصریح کرد: برای تحقق وعده های داده شد تعدادی از روستاها به اینترنت متصل خواهند شد و 2 شهر قاینات نیز به اینترنت نسل چهارم متصل شده اند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد : با توجه به حضور مسئولان مجموعه شرکت های تابعه وزارتخانه در این سفر ، آنها آمادگی دارند در جریان مسایل و نیازهای ارتباطی منطقه قرار گیرند و از فرماندار قاینات هم خواست نیازها را مکتوب کند.
واعظی در ادامه با اشاره به مقوله عدالت که آن را بسیار مهم توصیف کرد، یادآور شد: دولت و نظام توجه ویژه ای به این مساله دارند، مردم ایران قطعا وفادار نظام اند وقتی عدالت رعایت شود، مردم هم به حقوق خود واقف هستند.
وی ادامه داد: رئیس جمهوری از شروع به کار دولت تاکید زیادی کرد که اعضای هیات دولت با حضور در مناطق دور افتاده، مرزی و محروم از نزدیک مشکلی که مردم با آن رو به رو ند از نزدیک بررسی کنند.
واعظی اظهار کرد : عزم دولت رسیدگی به مناطق کم برخوردار است و دولت سه هزار و 500 میلیارد ریال در مناطق دور دست سرمایه گذاری می کند و در صدد است تا شکاف دیجیتالی و اقتصادی به جد رسیدگی شود.
وی ادامه داد: با تکیه به مقوله عدالت و توزیع بیشتر امکانات در مناطق کمتر توسعه یافته، میزان مهاجرت به شهرها کم خواهد شد زیرا مردمی که در یک منطقه متولد شدند و در همان منطقه تحصیل و زندگی کنند، تجربه نشان داد آنها برای همان منطقه مفید تر و موثرتر خواهند بود و بهتر کار خواهند کرد و تجربه هم نشان داد، زندگی بهتر تنها در سایه درآمد بیشتر به تنهایی تحقق نمی یابد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه نشست شورای اداری قاینات به موضوع حقوق شهروندی اشاره کرد و افزود: با توجه به حضور قومیت ها و مذاهب مختلف و اقلیم متفاوت نیاز بیشتر به رعایت حقوق شهروندی است و این موضوع جزو اولویت های کار دولت قرار دارد.
واعظی با بیان اینکه دولت برنامه ها و اهداف مختلفی را رصد می کند، یادآور شد: با تدابیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران امن ترین و با ثبات ترین کشور منطقه است و از این بابت از مردم سپاسگزاریم و این آرامش و ثبات نتیجه تعامل و همکاری میان قوای سه گانه و سایر نهادهاست.
واعظی بیان کرد، با توجه به ثبات و آرامشی که در کشور وجود دارد جایگاه و اعتبار منطقه ای و جهانی ایران رو به روز بهتر می شود و بسیاری از مشکلات رفع و شرایط اقتصادی بهتر شده است.
وی در ادامه به ایجاد 630هزار شغل خالص در سال 95 اشاره کرد و گفت: و با توجه به انباشت بیکاری سال های قبل ظرف چهار سال آینده سالانه یک میلیون فرصت شغلی باید ایجاد شود تا مساله بیکاری رفع شود.
وی بیان کرد: ایجاد فرصت شغلی تنها یک پاسخ اقتصادی نیست اگر جوان بیکار نباشد از آسیب هم پیشگیری خواهد شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نامگذاری سال 96به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی رهبری گفت: در بستر اقتصاد مقاومتی 2 هدف مهم اشتغال و تولید که رابطه مستقیم با هم دارند، مد نظر است.
واعظی در ادامه به تراز مثبت صادرات و واردات ، مهار تورم، ایجاد فرصت های شغلی ، رونق اقتصادی و ... در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: سیاست دولت رسیدگی به امور محرومان ، معیشیت و اشتغال آنان است و دولت مصمم است منویات رهبری را در این ارتباط اجرا کند .
وی در ادامه بیان کرد: با توجه به همدلی که میان قوای سه گانه وجود دارد ، دولت جناحی و حزبی اداره نشود و همه در اداره امور سهم داشته باشند.
واعظی در ادامه با اشاره به افزایش صادرات ایران ، سال های 96 و 97 را زمان شکوفایی انقلاب و اقتصاد نامید و به برگزاری انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در 29اردیبهشت ماه آینده اشاره کرد و گفت: مردم ایران افرادی فهمیده هستند، امور را رصد می کنند و برای منافع ملی و امنیت کشور به افراد رای خواهند اد.
وی برگزاری انتخابات سالم، قانومند، پرشور ، مبتنی بر اخلاق اسلامی و مشارکت حداکثری را از اهداف دولت عنوان کرد و گفت: افراد، شخصیت های مرجع، سازمان ها و احزاب و نهاد تلاش کنند، میزان مشارکت بالا باشد تا نمایشی از وحدت و انسجام ملی تحت زعامت ولی امر مسلمین برگزار شود .
7218*2047*خبرنگار- محمد امین زرگر* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.