به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی پلیس راهور خراسان جنوبی، سرهنگ علیرضا رضایی، بدون اشاره به زمان اجرای این طرح با اشاره به اینکه راکبان موتورسیکلت برای ارتقای ایمنی خود از کلاه ایمنی استفاده کنند، به خانواده ها توصیه کرد، نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند.
وی موتورسیکلت سواران را قربانیان تصادف رانندگی ذکر کرد و گفت: در فروردین 96، 158 فقره تصادف در معابر درون شهری استان رخ داد که 145 مورد آن تصادف منجر به جرح بود که 189 نفر زخمی شدند.
وی یادآور شد: در این مدت 49 درصد زخمی ها، رانندگان و ترک نشین موتورسیکلت ها، 23 درصد عابر پیاده، 26 درصد راننده و سرنشین خودروها و 2 درصد دوچرخه سواران بودند .
رئیس پلیس راهور استان از کاهش 50 درصد تصادف فوتی و افزایش22 درصد تصادف جرحی در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال 95 در معابر درون شهری استان خبر داد .
سرهنگ رضایی ادامه داد: شهرستان های زیرکوه و خوسف با 100 درصد بیشترین افزایش و شهرستان های درمیان و سربیشه نیز هر کدام با100درصد بیشترین کاهش تصادف جرجی را داشته اند و شهرستان های نهبندان و فردوس تغییری نسبت به مدت مشابه نداشته اند.
رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی علت 32 درصد از مجموع تصادف را رعایت نکردن حق تقدم ، 33 درصد بی توجهی به جلو ، 6 درصد تجاوز از سرعت مقرره و 29 درصد را نیز سایر علل عنوان کرد.
وی یادآور شد: بیشترین تصادف روزهای چهارشنبه با 21 درصد، بیشترین ساعت وقوع حادثه 8 الی 10 شب با 23 درصد، بشترین وسایل نقلیه مقصر تصادف هم خودروهای سواری با 72 درصد و موتورسیکلت ها با 23درصد بود.
وی اضافه کرد: بیشترین سن رانندگان مقصر 25 الی 35 سال با 42 درصد است که بیشترین مجروحان نیز 15 الی 25 سال دارند.
سرهنگ رضایی از ثبت 21هزار و 568 فقره انواع تخلف رانندگی توسط ماموران راهور در یک ماه گذشته خبر داد و گفت که این تعداد سه هزار و 276 مورد تخلف حادثه ساز بود.
به گفته وی در این مدت هزار و 17دستگاه موتورسیکلت و 77 دستگاه خودرو نیز که دارای تخلف راهنمایی و رانندگی بود،توقیف شد.
2047*تنظیم- عباسقلی اشکورجیری* انتشاردهنده - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.