به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی راهور خراسان جنوبی ، سرهنگ علیرضا رضایی افزود: بر اساس گزارش کارشناس فنی راهنمایی و رانندگی علت 38 درصد تصادف ناشی از رعایت نکردن حق تقدم بود.
وی اضافه کرد: علت وقوع 24درصد حوادث رانندگی ناشی از به توجهی به جلو ، هفت درصد تغییر مسیر ناگهانی و بقیه مربوط به سایر عوامل است.
به گفته وی بیشترین ساعت وقوع تصادف هفته قبل در استان با 22 درصد در ساعت های 20 الی 22 رخ داد و بیشترین تعداد زخمی ها هم رانندگان و ترک نشین موتور سیکلت با 60درصد است.
سرهنگ رضایی یادآور شد: هفته قبل چهار هزار و 712 فقره انواع تخلف رانندگی توسط ماموران راهور ثبت شد که 589 مورد تخلف حادثه ساز بود.
وی بیان کرد: در این مدت 193دستگاه موتورسیکلت و 11دستگاه خودرو دارای تخلف راهنمایی و رانندگی توقیف شد و 60نفر هم به علت نداشتن گواهی نامه در موقع رانندگی، وسیله نقلیه آنها توقیف و پرونده به دادگاه ارجاع شد.
رئیس پلیس راهور استان با توجه به گرمای زود رس استان در این فصل و استفاده بیشتر شهروندان از موتورسیکلت توصیه کرد که هنگام تردد در معابر عمومی حتما از کلاه ایمنی استفاده و با احتیاط رانندگی کنند.
وی ادامه داد مردم با احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، انضباط ترافیکی را رعایت و از سبقه های غیرمجاز خودداری کنند تا شاهد چنین حوادث تلخی از جمله کشته شدن یک نفر و زخمی شدن 58 نفر در یک هفته نباشیم.
رئیس راهور خراسان جنوبی هفته گذشته با اشاره به ثبت 33 فقره تصادف رانندگی در معابر درون شهری و زخمی شدن 36 نفر،گفته بود: علت 34درصد تصادف رعایت نکردن حق تقدم هنگام رانندگی است.
رضایی افزود: همچنین علت 32 درصد تصادف توجه نکردن رانندگان به جلو، تجاوز از سرعت مجاز و انحراف به چپ هرکدام 6درصد و 22 درصد نیز سایر عوامل است.
وی بیشترین ساعت وقوع تصادف را 20 الی 22 شب با 23 درصد و بیشترین تعداد زخمی ها را رانندگان و ترک نشین های موتورسیکلت با 39درصد ذکر کرد.
2047* دریافت و انتشار خبر* عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.