معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش درمیان در این آیین افزود: هر ساله جشن تکلیف یا عبادت و بندگی دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی که به سن 9 سالگی می رسند، برگزار می‌شود.
حمزه دادی با بیان اینکه دانش آموزان باید بدانند که خداوند متعال نگاهی ویژه ای به آنان دارد، گفت: برگزاری این جشن در معرفی تکالیف دینی و اعتقادی دانش آموزان نقش موثری دارد.
وی عنوان کرد: روز رسیدن به تکلیف برای انسان عید محسوب می شود، برگزاری جشن تکلیف برای حفظ نظام ارزشی و تربیتی جامعه از جایگاه مهمی برخوردار است.
وی یادآورشد: دانش آموزان با رسیدن به سن تکلیف باید واجبات را انجام دهند و از محرمات و گناهان دوری و با پیروی از دستورات الهی راه خوشبختی را پیدا کنند.
وی با اشاره به اینکه یکی از رسالت های خطیرآموزش و پرورش آشنا کردن دانش آموزان با آموزه های دینی است، اضافه کرد: عمل به احکام اسلامی و توجه ویژه به نماز نقش مهمی در تربیت و اصلاح دانش آموزان برای داشتن جامعه ای سالم دارد که باید این موضوع از سوی خانواده ها نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی افزود: دانش آموزان از امروز وارد مرحله جدیدی از زندگی شده اند و باید ایمان خود را قوی کنند.
در این آیین دانش آموزان با اجرای برنامه های مختلف و قرائت قرآن، دکلمه، پیمان نامه جشن تکلیف، سوگند نامه، نیایش، برنامه های شاد و آموزنده و نماز جماعت، آغاز سن تکلیف خود را جشن گرفتند.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.