به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه فردوس اظهار داشت: در سالی که مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کردند مردم و مسئولان با خرید اجناس داخلی و حمایت از تولیدکنندگان، برای جوانان کشور اشتغال ایجاد کنند.

امام جمعه فردوس تصریح کرد: حمایت از تولید داخلی باید جدی گرفته شود و مردم خرید کالاهایی که در داخل کشور تولید می‌شود را به عنوان یک وظیفه شرعی و قانونی تلقی کرده و کالاهای خارجی را تحریم کنند.

وی تاکید کرد: به عنوان نمونه سالانه با خرید 120 میلیون شعله لامپ کم مصرف از خارج، برای آن سوی مرزها 15 هزار شغل ایجاد می‌کنیم و یا در سال 94 با خرید 27 میلیون دلار واردات شامپوهای خارجی 2 هزار شغل برای بیگانگان ایجاد کردیم.

خطیب نماز جمعه فردوس افزود: خرید 24 میلیارد تومان موز خارجی و 750 میلیارد تومان چای خارجی نمونه‌های دیگری از کمک به بیگانگان و ضربه به تولید داخلی است.

بابایی وظیفه روحانیون را در تبلیغ استفاده مردم از کالاهای ایرانی مهم برشمرد و گفت: روحانیون باید به کار تبلیغ دین پرداخته و منویات مقام معظم رهبری را برای مردم تبیین کنند.

وی با اشاره به بهره‌برداری از بیمارستان حضرت رسول (ص) در روزهای گذشته از اهداء کنندگان زمین این بیمارستان تشکر کرد و گفت: بنیاد برکت نیز با ترزیق 8 میلیارد تومان در شرایطی که این پروژه حیاتی تقریبا تعطیل شده بود جان تازه‌ای به آن بخشید.

امام جمعه فردوس با گرامیداشت 29 فروردین روز ارتش جمهوی اسلامی ایران از رشادت‌های ارتشیان در طول هشت سال دفاع مقدس تجلیل کرد.

بابایی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز از اسراف گفت: خداوند در آیات متعددی مردم را از اسراف برحذر داشته و اسراف کنندگان را در ردیف برادران شیطان برشمرده است.

وی اسراف در وقت و ضایع کردن زمان، اسراف در خوردن و آشامیدن، دور ریختن موادغذایی و پهن کردن سفره‌های رنگارنگ، اسراف در مصرف حامل‌های انرژی و تجملات زندگی را از نمونه‌هایی برشمرد که متاسفانه در کشور رواج دارد و باید با فرهنگ سازی روش میانه روی را درپیش گیریم.

65 درصد قشر جوان در سراسر کشور در مراسم اعتکاف شرکت کردند

امام جمعه بشرویه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان با اشاره به ثواب و حسنات ماه رجب و شرکت 1000 نفر از اقشار مختلف مردم بشرویه در مراسم اعتکاف گفت:  65 درصد قشر جوان در سراسر کشور در مراسم اعتکاف شرکت کردند که برای رشد ورونق این موضوع تلاش شود.

حجت الاسلام و المسلمین شمس‌الدین اظهار داشت: در برگزاری مراسمات اعتکاف یک سری نواقص هم وجود دارد که باید هر سال ارزشیابی شود و در جهت رفع این نواقص تلاش کرد.

وی با اشاره به موضوعات انتخابات افزود: جایگاه مدیریت کشور جایگاه بسیار مهمی است که همه ما برای انتخاب یک مدیر خوب باید تمام همت و تلاش خود را به کار ببریم.

امام جمعه بشرویه با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی بیان کرد: دشمن از جنگ رودرروی نظامی هراسان است چرا که در جنگ هشت ساله دفاع مقدس دیدند که ملت ایران ملتی اسلامی و حسینی هستند و در برابر ظلم می‌ایستند از این رو با تحریم‌های ظالمانه چندین ساله اقتصاد مملکت را نشانه رفته‌اند که مردم و مسئولان باید با اجرای اقتصاد مقاومتی جلوی این تحریم‌ها بایستند.

شمس‌الدین گفت: اقتدار این ملت همیشه نشان داده است که از هیچ ملتی هراس ندارد و با داشتن رهبری فقیه و مدبر و هوشیار این مملکت همیشه پیروز است.

وی به دریافت حقوق‌های نجومی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در کشور اسلامی شاهد دریافت حقوق‌های نجومی هستیم که متاسفانه پس از گذشت چند سال هنوز هیچ برخوردی با آن صورت نگرفته و این موضوع کاملا برخلاف اقتصاد مقاومتی و عدالت محوری حکومت اسلامی است.

هدف دشمن پایین جلوه دادن نرخ حضور مردم در انتخابات است

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا حسینی نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اسدیه اظهار داشت: ماه رجب، ماه میلاد خجسته مولودکعبه حضرت علی(ع) است که امیدوارم همه شما از فیوضات معنوی این ماه بهره کافی برده باشید و رفتار و کردار سیره ائمه را در زندگی خود جاری کنید.

امام جمعه درمیان با اشاره به اقدامات اخیر پزشکی انجام شده در استان  از تلاش‌های دکتر قائمی تشکر کرد و گفت: پیشرفت پروژه‌های پزشکی در استان طی سه سال اخیر بسیار خوب بوده است و نیاز است که دولت نسبت به بیماران هموفیلی نیز توجه ویژه‌تری داشته باشد.

وی با اشاره به انتخابات بیان کرد: انتخابات مهمی در پیش داریم و همه ما وظیفه داریم در این انتخابات شرکت کنیم چراکه هدف دشمن پایین جلوه دادن نرخ حضور مردم در انتخابات است و برای تحقق این موضوع تلاش می‌کند.

خطیب جمعه درمیان اظهار داشت: نباید از امکانات دولتی به نفع فردی خاص استفاده شود و رسانه‌ها و صدا و سیما نیز باید شاخص‌های الگوی اصلح را برای مردم تشریح کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 615707
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.