به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند،  آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی ظهر امروز در جمع معتکفان مسجد امام حسین(ع) بیرجند با تبریک میلاد با سعادت حضرت علی(ع) و آغاز مراسم معنوی اعتکاف اظهار داشت: تقوا به معنی صحیح آن آثار خود را در انسان به همراه دارد

وی گفت: در دنیا بسیاری از انسان‌های نخبه و دانشمند هستند که علم و تکنیک دارند اما به دلیل نداشتن تقوا سرگردان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی افزود: انسان‌های بی تقوا قدرت تشخیص حق از باطل را ندارند و در دنیایی که همه غرق می شوند، افرادی هستند به دلیل داشتن تقوا از خیلی از دانشمندان و فیلسوفان و انسان‌های پرآوازه هم جلوتر واقع می‌شوند.

عبادی با اشاره به اینکه خداوند می‌فرماید که "بنده من به هیچ وسیله‌ای به اندازه واجبات به من نزدیکتر نمی‌شود گفت: واجبات تنها در قالب نماز، روزه، حج، خمس، زکات و فروع دین خلاصه نمی‌شود.

وی ادامه داد: هر چه برای انسان وظیفه شناخته شود واجب است و چنانچه انسان با قصد قرب الهی انجام دهد عبادت محسوب می‌شود مانند کار کردن، مسئولیت پذیرفتن و یا حتی خوردن و خوابیدن اگر به قصد قرب الهی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی گفت: گاهی انسان از طریق نافله و مستحبات به خدا نزدیک می‌شود و به درجه‌ای می‌رسد که چشم و گوش و دست او همه خدایی می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612722
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.