به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در همایش انقلابی‌گری ائمه جماعت استان اظهار داشت: نظام خلقت نظام احسن است و هر موجودی به اندازه خود و در جای خود قرار دارد.

وی با بیان اینکه همه جهان هستی متکی به قانون عدل است افزود: در تشکیلات نباتات نیز هر گیاهی ثمرات خاص و میوه مخصوصی دارد و اگر این اعتدال به هم بخورد تمام تشکیلات به هم می‌خورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی راه حرکت هدفمند تشکیلات زیبای هستی را عدالت عنوان کرد و تصریح کرد: عالم تشریح نیز اینگونه است و قانون آن قانون عدل است.

عبادی با بیان اینکه جایگاه انسان نیز بر قانون عدل مشخص می‌شود و گرنه انسان، انسان نیست خاطرنشان کرد: آنچه در دنیای امروز از قتل و جنایات و غیره مشاهده می‌شود به دلیل این است که انسان از مسیری که انبیاء الهی با وحی و فطرت انسان تعریف کردند خارج شده و کار دنیا را به اینجا کشانده است.

وی امام علی(ع) را مظهر عدالت دانست و اظهار داشت: علی (ع) در عدالت خلاصه می‌شود و جایگاه اصیل انسانی که نتیجه آن وصل شدن به خداوند است مظهر صفات الهی شدن است. 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انقلاب ما اسلام ما است افزود: امروزه نفوذ دشمن به گونه‌ای است که برای ما تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری می‌کند و به اسم انقلاب زورگویی‌هایش را بر مردم مظلوم تحمیل می‌کند.

عبادی راه نجات انسان از نفوذ دشمن را قانون عدل دانست و گفت: اگر تماشاچی باشیم تا دشمن انقلاب را تعریف کند و احکام فقهی را به بازی بگیرد نه تنها چیزی به دست نیاوردیم بلکه بدترین ظلم است.

وی بیان کرد: اگر ما بی‌تفاوتی نشان دهیم و عرضه حفظ این دستاوردهای انقلاب و اسلام را نداشته باشیم آبروی همه چیز را برده‌ایم و اینکه هر کسی هر چیز را به گردن دیگری می‌اندازد اشتباه است چراکه هر کسی مسئول کار خودش است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: بالاترین قشری که می‌توانند روشنفکری عقلی و شرعی مردم در صحنه اسلامی باشند علمای شایسته و وارسته دین هستند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612034
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.