سرتیپ 2ستاد قوام یوسفی روز دوشنبه در آیین سالگرد سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در مسجد امام حسین(ع) بیرجند، افزود: یاد همه شهدای عزیزی که در راه اعتلای نظام خون خود را هدیه کردند در ذهن ملت بزرگ ایران باقی خواهد ماند.
وی اظهار کرد: شهید صیاد شیرازی از افسران جوان و ولایی بود که در زمان انقلاب عامل اصلی پیوند ارتش با مردم و انقلاب بود و به همین دلیل توسط ساواک دستگیر و شکنجه شد.
وی ادامه داد: بعد از انقلاب هم در دفاع از کشور و نظام در مناطق مختلف ایران و بویژه در خطه کردستان در مقابله با گروه های معاند حضوری فعال داشت.
وی تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس هم فرمانده لایق و هم مغز متفکری برای طراحی، اجرا، فرماندهی و هدایت عملیات هایی که در دفاع مقدس به عنوان عملیات های غرورآفرین از آن یاد می شود، بود.
وی تاکید کرد: پس از سال دفاع مقدس استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده کشور و بویژه منافقان کوردل به دنبال این امیر ولایی بودند و در نهایت به ایده پلید خود رسیدند و این فرمانده لایق ارتش را به شهادت رساندند.
وی اضافه کرد: وقتی صیاد شیرازی شهید شد صدام که توسط استکبار جهانی هشت سال جنگ را به نظام تحمیل کرده بود ،با مسعود رجوی سرکرده منافقان تماس گرفته و در این ارتباط به او تبریک گفت.
وی یادآور شد: سرلشکر محسن رضایی فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می گوید در ایامی که منافقان بین ارتش و سپاه فاصله ایجاد کردند، امیر صیاد شیرازی عامل پیوند ارتش و سپاه شد و شعار « ارتشی و سپاهی یک لشکر الهی » توسط این شهید مطرح شد.
وی بیان کرد: ایران بعد از پیروزی انقلاب تاکنون نزدیک به 19 هزار شهید در مبارزه با تروریسم تقدیم کرده است.
وی تصریح کرد: ایران اسلامی که بیشترین شهید در مبارزه با ترور را دارد از طرف استکبار جهانی و ایادی آن حامی تروریسم نام برده می شود.
وی تاکید کرد: این شهیدان توسط گروه های معاند اسلامی و انقلاب و با حمایت استکبار جهانی جان خود را برای حفظ اسلام فدا کردند.
همچنین یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس و هم رزم شهید صیاد شیرازی گفت: انضباط و رعایت نظم از ویژگی های این شهید بزرگوار بود و نظم را در زندگی شخصی و خانوادگی رعایت می کرد.
امیر سرتیپ دوم ˈغلامحسین دربندی افزود: شهید صیاد شیرازی توجه ویژه ای به نماز اول وقت داشت و در حساس ترین شرایط به برپایی نماز اول وقت تاکید می کرد.
وی اظهار کرد: جنس کار صیاد عاشورایی و کربلایی بود، چون کار را برای خدا انجام داد در نتیجه جاودان و نامش برای همیشه در تاریخ ایران به خوبی ثبت شد.
وی یادآور شد: من از شهید صیاد پرسیدم رمز موفقیتت در چیست، پاسخ داد توجه به نماز اول وقت رمز موفقیتم است.
وی تاکید کرد: اگر در راه خدا قدم برداریم و حرکتمان برای خدا باشد،خداوند نام و یاد انسان خدایی را در تاریخ حفظ می کند.
در مراسم یادشده جمعی از مردم و مدیران دستگاه های اجرایی حضور داشتند.
*7559*2047*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده-عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.