ساخت این بیمارستان به عنوان بزرگترین پروژه درمانی خراسان جنوبی در سال 1384 مصوب و عملیات ساخت آن یکسال بعد در زمینی به مساحت 30 هزار مترمربع در 6 طبقه آغاز شد و هم اکنون پس از 10 سال انتظار مردم، فعالیت این بیمارستان شروع شد.
در حال حاضر در استان 13 بیمارستان به صورت فعال مشغول ارایه خدمت هستند که 11 بیمارستان با 920 تخت فعال، زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم در حاشیه افتتاح این بیمارستان گفت: 100 درصد تجهیز این بیمارستان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین شده است.
دکتر کاظم قائمی افزود: با تجهیز این بیمارستان از سوی وزارتخانه متبوع بیش از 170 ملیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند کمک شد.
تجهیز این بیمارستان از ششم مردادماه امسال با تحویل وسایل فنی و با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند آغاز شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه 16 اسفند ماه در سفر یک روزه خود به خراسان جنوبی 2 پروژه بیمارستان آموزشی، پژوهشی و درمانی رازی و مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی بیرجند را افتتاح می کند و عصر امروز برای افتتاح اورژانس بیمارستان شهدای قاین نیز به این شهر سفر خواهد کرد.
خراسان جنوبی با حدود 800 هزار نفر جمعیت دارای 11 بیمارستان در 11 شهرستان استان است که با 950 تخت بیمارستانی فعال به بیماران خدمات دهی می کند.
سفر دکتر قاضی زاده هاشمی روز دوشنبه 16 اسفندماه 95 به خراسان جنوبی پنجمین سفر وی به این استان در دولت تدبیر و امید است.
*7557* 6054 * خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار دهنده - مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.