به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر حسن قاضی زاده هاشمی فردا سه شنبه با حضور در دانشکده پیامبر اعظم (ص) ساری به صورت ویدیو کنفرانس 657 طرح بهداشتی و درمان روستایی کشور را افتتاح می کند.
بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، از این تعداد 68 طرح بهداشتی و درمانی روستایی مربوط به مازندران است که به دست وزیر بهداشت افتتاح می شود.
دولت تدبیر و امید برای تکمیل و تجهیز این واحدهای بهداشتی و درمانی در قالب طرح تحول نظام سلامت حدود 500 میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده است.
با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور از سال 93 تاکنون افزون بر 122 هزار متر مربع فضای بهداشتی و درمانی با اعتبار 6 هزار میلیارد ریال در مازندران ساخته شد و 130 هزار متر مربع نیز در دست ساخت است.
دولت تدبیر و امید همچنین در قالب طرح تحول نظام سلامت 530 میلیارد ریال برای تجهیز مراکز درمانی و 440 میلیارد ریال برای هتلینگ 23 بیمارستان دولتی مازندران هزینه کرد.
شرکت های بیمه ای اعم از تامین اجتماعی و بیمه سلامت هم در سه سال اخیر در قالب طرح تحول نظام سلامت حدود 30 هزار میلیارد ریال اعتبار برای درمان بیماران اختصاص دادند.
مازندران حدود سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 99 درصد از آنان تحت پوشش بیمه قرار دارند. 216هزار نفر از این افراد زیر پوشش طرح بیمه همگانی هستند .
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده :
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.