به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شنبه در مراسم افتتاح این تخت ها که همزمان با سراسر کشور در استان انجام شد، اظهار داشت: در راستای ابلاغ سیاست های کلی نظام سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب و اجرای طرح تحول نظام سلامت نسبت به افزایش تخت های روانپزشکی توجه جدی شده است.
دکتر حسین داودی بیان داشت: ایجاد تخت های روانپزشکی در بیمارستان های عمومی سال ها به عنوان یک ضرورت مطرح بوده که امروز شاهد تحقق بخشی از نیازهای موجود هستیم.
وی اظهار کرد: بیماری های روانی در مقایسه با سایر بیماری ها 100 برابر سختی دارد و این موضوع بیانگر آن است که به این بیماری باید بیش از گذشته توجه کرد.
دکتر داودی با بیان اینکه افتتاح تخت های روان پزشکی با همت دولت تدبیر و امید صورت گرفته ، تصریح کرد: تحقق ضرورت هایی از جمله کاهش انگ ناشی از بیماری های اعصاب و روان، تلاش بر تمرکز زدایی خدمات روانپزشکی، گسترش و فراهم سازی خدمات روانپزشکی و روانشناختی، افزایش دسترسی به خدمات بستری و کم کردن فاصله کمبود تخت های روانپزشکی از جمله اهداف راه اندازی این تخت ها است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان هرمزگان گفت: اغلب بیماران روانی از بیماری خود اطلاعی ندارند که با ایجاد شرایطی می توان نسبت به شناسایی و درمان به هنگام آنان اقدام کرد.
وی بیان کرد: با اجرای مراقبت های اولیه بهداشتی و استقرار کارشناسان بهداشت روان در پایگاه های جامع سلامت در مرحله اول نسبت به شناسایی و غربالگری آنان مبادرت می شود.
دکتر داودی شیوع مصرف مواد مخدر، شناخت بیشتر مردم در مورد اختلالات روانی و افزایش کلی تحریک پذیری و حالات تهاجمی در جوامع را از علل افزایش تعداد مراجعین نیازمند به خدمات روانپزشکی عنوان کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یادآور شد: بیمارستان اعصاب و روان ابن سینا بندرعباس با دارا بودن 70 تخت بستری به عنوان تنها مرکز درمانی فعلی بیماران اعصاب و روان استان مشغول به فعالیت است.
دکتر داودی اظهار داشت: این مرکز نیز فاقد بخش اورژانس روانپزشکی است و در حال حاضر با همکاری خیرین حوزه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی در حال احداث است.
لازم به ذکر است، در حال حاضر 7 هزار و 566 تخت روانپزشکی در بخش دولتی و هزار و 961 تخت روانپزشکی در بخش خصوصی در کشور فعال است و امروز شاهد راه اندازی 1000 تخت جدید، در 66 بیمارستان کشور بودیم.
استان هرمزگان معادل دو و یک دهم میانگین کشوری از تخت های اعصاب و روان برخوردار می باشد .
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.