سید محمود حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای اجرای این پروژه تاکنون 195 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون مرحله نخست این مرکز راه اندازی شده و پذیرش بیمار از 10 روز پیش در آن انجام و خدمات شیمی درمانی ارائه می شود.
وی اضافه کرد: با راه اندازی این مرکز تا حدودی از دغدغه های بیمار و خانواده های آنان کاسته می شود و نیازی به اینکه مردم به خارج از استان مراجعه کنند نیست.
به گزارش ایرنا، حسینی زیر بنای مرکز یاد شده را 6 هزار مترمربع عنوان کرد و گفت: از مجموع مبلغ هزینه شده 125 میلیارد ریال برای ساختمان و 70 میلیارد ریال برای تامین تجهیزات و امکانات هزینه شده است.
وی بیان کرد: از مجموع هزینه ساختمانی 110 میلیارد ریال توسط مردم و افراد خیر تامین شد همچنین برای تامین تجهیزات این مرکز 10 میلیارد ریال توسط مردم و مابقی توسط دانشگاه علوم پزشکی و وزارتخانه متبوع تامین شده است.
وی افزود: این مرکز دارای 40 تخت مصوب است و بعد از شروع به کار مرکز رادیوتراپی، روزانه هر تعداد بیمار از داخل یا خارج استان مراجعه کند، پذیرش خواهند شد.
مدیر عامل مجمع خیرین سلامت استان در خصوص فعالیت و اقدامات این مجمع در استان یادآور شد: مجمع یاد شده به عنوان یک سازمان مردم نهاد برای بهره گیری درست از کمک ها و مشارکت های مردمی و هدایت آن به اولویت های مهم در حوزه سلامت فعالیت خود را به صورت رسمی از سال 89 در استان آغاز کرد.

** آغاز به کار احداث 20 پروژه بهداشتی درمانی در استان
حسینی ادامه داد: از زمان راه اندازی این مجمع تاکنون اقدامات خوبی از جمله ایجاد مراکز جامع و پایگاه های سلامت، اورژانس 115، خانه بهداشت، ساخت بیمارستان و ...در استان انجام شده است.
وی از آغاز به کار احداث 20 پروژه در حوزه سلامت در استان خبر داد و یادآور شد: 2 هفته پیش احداث تعدادی خانه بهداشت و مرکز سلامت در مناطق محروم و حاشیه شهرهای استان آغاز شده است.
وی مشارکت های مردمی و افراد خیر را اعتبار این مجمع دانست و افزود: این مجمع با هدف شناسایی و ساماندهی افراد خیر از استان و سایر نقاط کشور و هدایت کمک های آنها در زمینه احداث، تکمیل، تجهیز و ترمیم مراکز بهداشتی درمانی موفق عمل کرده است.
به گفته حسینی، تکمیل و ساخت مراکز درمانی، کمک به بیماران نیازمند، کمک به بیماران صعب العلاج، رفع سوء تغذیه، کمک به سالمندان و خرید تجهیزات پزشکی از جمله مشارکت های مردمی در مجمع خیرین سلامت است.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در برخی پروژه ها با تامین بخشی از هزینه ها این مجمع را یاری می کنند.
*7557* 6054 * خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار دهنده - مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.