احمد بصیری پور روز شنبه به ایرنا، افزود: لوازم غیرمصرفی مردم پس از بهسازی در اختیار خانوارهای نیازمند قرار می گیرد.
وی با تاکید بر ترویج فرهنگ «هبه»در جامعه، گفت: واگذاری اقلام سرمایه ای فرسوده و دست دوم به نیازمندان کاری بسیار پسندیده است که از مردم می خواهیم در این امر با ما مشارکت کنند.
به گفته وی هبه به عنوان یک سنت اسلامی و ملی از دیرباز تاکنون مورد توجه جامعه قرار داشته است و یکی از برنامه های اقتصادی اسلام به شمار می آید.
وی ضمن دعوت از مشارکت مردم شهرستان در طرح هبه، افزود: در آستانه عید نوروز بسیاری از خانواده ها به نوسازی برخی لوازم خانه خود می پردازند و وسایلی قابل استفاده که مورد نیاز ضروری آنها نیست، به نیازمندان تحویل دهند.
وی بیان کرد: همچنین در اسفند ماه امسال 41 نفر از مددجویان کمیته امداد در طرح شوق زیارت به کربلای معلی اعزام می شوند که برای اعزام هر مددجو با همکاری خیرین 12 میلیون ریال هزینه می شود.
وی اضافه کرد: همچنین تا پایان امسال 80 نفر از مددجویان به مشهد مقدس اعزام می شود که هزینه اعزام هر مددجو یک میلیون ریال است.
«هبه» در فرهنگ ایرانی از سه واژه هفت سین، بهره وری و همیاری نشات گرفته است که در این فرهنگ خانواده ها اقلام غیرضروری خود را به اشخاص و خانواده های نیازمند تقدیم می کنند، سنتی که با اجرای موفق آن می توان چرخ صنعت و اداره کشور را به گردش در آورد.
آمار مددجویان زیر پوشش کمیته امداد شهرستان درمیان 12 هزار و 742 نفر است، یعنی 23 درصد جمعیت شهرستان از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند.
شهرستان درمیان 57 هزار نفر جمعیت دارد و 70 کیلومتر مرز با افغانستان دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.