به گزارش ایرنا، روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان روز شنبه به نقل از هادی بنایی افزود: این میزان مشارکت نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه بیش ترین میزان مشارکت خیران در قالب طرح های اکرام ایتام و محسنین بوده است، اضافه کرد: امسال بیش از 23 میلیارد و400 میلیون تومان از مشارکت خیران در قالب صندوق صدقات جمع آوری شده که این میزان در خرید و بازسازی مسکن، جهیزیه و کمک های موردی دراختیار اقشار آسیب پذیر قرار گرفته است.
بنایی افزود: این میزان کمک نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش داشته و استان اصفهان از نظر میزان کمک خیران درحوزه صندوق صدقات رتبه دوم کشور را داراست.
وی گفت: هفت هزار و 229 فرزند سرپرست ازکارافتاده و بیمار درقالب طرح محسنین وهفت هزار و 149 یتیم درقالب، طرح اکرام ایتام تحت پوشش این نهاد هستند.
بنایی افزود: ازابتدای سال تاکنون خیران استان 14میلیارد و 200 میلیون تومان با مشارکت در طرح اکرام ایتام و چهار میلیارد و 200 میلیون تومان درقالب طرح محسنین به فرزندان نیازمند کمک کرده اند.
قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان گفت: امسال 62 مددجو در روستا ها و شهرهای ( با جمعیت کمتر از 12 هزار نفر) با مشارکت خیران خانه دارشدند.
وی اضافه کرد: 780 میلیون تومان از هزینه خرید واحدهای مسکونی از اعتبارات امداد، 930 میلیون تومان از طریق تسهیلات ( وام 15میلیون تومانی) بانک ها و یک میلیارد و250میلیون تومان با هزینه خیران پرداخت شده است.
بنایی بیان کرد: تاکنون هشت میلیارد و300میلیون تومان برای خرید 160 مسکن شهری هزینه شده که دومیلیارد و400 میلیون تومان آن ازاعتبارات امداد، چهار میلیارد ریال ازطریق تسهیلات بانکی و یک میلیارد و 920 میلیون تومان بامشارکت خیران پرداخت شده است.
وی همچنین از اهدای551 دستگاه بخاری گازی با ارزش 120میلیون تومان، 464 دستگاه بخاری نفتی با ارزش 53میلیون تومان، توزیع مخزن آب با ارزش 50میلیون تومان و واگذاری 100آب گرمکن به ارزش 40 میلیون تومان به مددجویان بی بضاعت روستاهای غرب استان خبر داد.
قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان گفت: به دو هزار و512 کودک کمتر از پنج سال در استان بسته های سبدغذایی تحویل داده شده که یک میلیارد و 122میلیون تومان هزینه دربر داشته و حدود 20 درصد این مبلغ را نیکوکاران استان پرداخت کرده اند.
بنایی با بیان اینکه کمیته امداد یکی از چهار سازمان بیمه گر کشور محسوب می شود، افزود: 11میلیارد و 250 میلیون تومان حق بیمه مددجویان تحت پوشش تا 9 ماهه امسال پرداخت شده و بیش از58هزار مددجواستان اصفهان را تحت پوشش بیمه درمانی خود قرارداده و این نهاد تاکنون 11میلیارد و 200میلیون تومان حق بیمه بابت 18هزار مدد جوی تحت پوشش به منظور بهره مندی از مزایای بازنشستگی به تامین اجتماعی پرداخت کرده است.
وی اظهار کرد: برای چهار هزار مددجوی تحت پوشش این نهاد در سال جاری اشتغال ایجاد شده است و دو هزار و 872 نفر با دریافت وام اشتغال به خود کفایی رسیده اند.
هادی بنائی تصریح کرد :43درصداز در یافت کنندگان تسهیلات اشتغال زنان سر پرست خانوار و 57درصد مردان هستند .
هزارو980خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان قرار دارند که 45هزار نفر از آنها خانوارهای سرپرست فوت شده ، 11درصد آنها مطلقه، 36درصد سرپرست از کار افتاده ، دو درصد خانواده های بی بضاعت و سرباز، 4 درصد خانوار های بیمار و دو درصد خانواده های زندانیان هستند.
ت/7153 / 6022 خبرنگار: هُدا استکی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.