علی شهرامی روزشنبه در حاشیه افتتاح 96 تخت جدید روانپزشکی خراسان جنوبی که همزمان با سراسر کشور به بهره برداری رسید به خبرنگاران افزود: هم اکنون هفت هزار و 500 تخت روانپزشکی در بیمارستانها، مراکز بهداشتی وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی و شهرستانها مورد نیاز است.
وی گفت: با هدف بهبود اجرای طرح تحول نظام سلامت، هزار تخت روانپزشکی جدید در کشور با حضور دکتر حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز به صورت وب کنفرانس راه اندازی شد.
به گزارش ایرنا شهرامی، اظهار کرد: با وجود افتتاح های هزار تخت جدید هنوز با کمبود تخت روانپزشکی مواجه هستیم که با توان موجود نمی توان تمام نیازها را رفع کرد.
وی بیان کرد: بودجه های کنونی وزارتخانه پاسخگوی رفع کمبودهای تخت درمانی نیست بنابراین در این حوزه در صدد جذب سرمایه گذار و واگذاری بخش ها هستیم.
وی یادآور شد: کمبودهای موجود در تخت های درمانی چیزی نیست که بتوان در مدت چند سال آینده سریع رفع کرد بلکه این مشکل به مرور زمان رفع خواهد شد.
این مسئول وزارت بهداشت، خراسان جنوبی را در ردیف استان های ممتاز در حوزه اجرای طرح تحول نظام سلامت ذکرد و افزود: در این استان شاهد افتتاح تخت های روانپزشکی در شهرستان هایی هستیم که بدون بخش روانپزشکی بودند و با بیرجند مرکز استان فاصله زیادی دارد.
شهرامی اظهار امیدواری کرد که در سایر شهرستان های استان بخش روانپزشکی در آینده راه اندازی شود و شاهد پیشرفت بیشتر شرق کشور در حوزه های مختلف پزشکی باشیم.
امروز 96 تخت جدید روانپزشکی در اختیار دانگشاه علوم پزشکی بیرجند قرار گرفت و تعداد تخت های بخش روانپزشکی خراسان جنوبی از 40 مورد به 136 تخت افزایش یافت.
*7557* 2047 *خبرنگار* رقیه محمدی - انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.