محسن تفقدی روز پنجشنبه در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بودجه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال جاری 200 میلیارد ریال در نظر گرفته شده که تاکنون 20 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: بخشی از این بودجه از بودجه های عمومی و بخشی از درآمدهای اختصاصی تامین می شود.
وی با بیان اینکه مسئولان باید نگاه سرمایه ای و راهبردی به حوزه پژوهش داشته باشند، گفت: در شرایط کنونی حوزه پژوهش مغفول مانده و به حاشیه رانده شده است.
تفقدی سهم پژوهش در تولید ناخالص ملی کشور را حدود نیم درصد عنوان کرد و افزود: این در حالی است که طبق برنامه ریزی ها سهم پژوهش در تولید ناخالص ملی در افق 1404 باید به چهار درصد و در برنامه پنجم به سه درصد افزایش یابد.
وی اظهار کرد: تعداد پژوهشهای مصوب این دانشگاه در سال جاری یک هزار و 500 طرح می باشد که اعتبار برخی از آنها تامین شده است.
وی با بیان اینکه در این مراسم 70 نفر از برگزیدگان پژوهشی، فناوری و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مورد تقدیر قرار گرفتند، معیارهای انتخاب برترین های پژوهشی را تولید علم، فناوری، پروژه های کاربردی، تدوین و تالیف کتاب، فعال بودن در حوزه فناوری، تولید محصول و فعال بودن در شرکت های دانش بنیان عنوان کرد.
تفقدی گفت: تجهیز آزمایشگاه جامع تحقیقاتی، تولید دارو و تجهیزات پزشکی، حمایت از دانشجویان برای دوره تحقیقاتی خارج کشور و جذب محققان ایرانی مقیم خارج کشور از مهم ترین اقدامات این دانشگاه در سال جاری بوده است.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد امسال نیز رتبه سوم پژوهش در کشور را کسب کرد.
3027 / 6053 خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.