سید مهدی طلائی مقدم روزیکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تصویب قانون جلوگیری از خام فروشی در برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی افزود: جلوگیری از خام فروشی از جمله اولین مواردی بود که نمایندگان مجلس تصویب کردند.
وی با بیان اینکه تلاش مسئولان شهرستان طبس جلوگیری از خام فروشی است، تاکید کرد: با توجه به ذخیره بالای زغالسنگ، ضروری است، این شهرستان به کانون صنعت فرآوری این اندیس معدنی تبدیل شود.
فرماندار ویژه طبس با اشاره به بازنگری در سند چشم انداز توسعه شهرستان افزود: این سند با محور آستان امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) در حال تدوین است.
وی یادآو رشد: اتحاد و یکپارچگی شهرستان اولین مواردی است که در سند چشم انداز طبس ذکر شده و این یک شعار نیست بلکه برای تحقق هرچه بیشتر این یکپارچگی باید راهبرد داشته باشیم.
وی تبدیل طبس به کانون تولید و فراوری زغالسنگ کشور، توجه به توسعه خطوط ریلی، ایجاد پژوهشگاه معدنی و مراکز آموزش عالی مرتبط با بخش معدن، لکوموتیو، کشاورزی و گردشگری را از جمله عنوان مطالب طرح شده در سند توسعه چشم انداز برشمرد.
وی همچنین توجه ویژه به انرژی های پاک را از جمله خورشیدی و باد، توسعه دامپروری و کشاورزی صنعتی، توجه به مسایل زیست محیطی با محور یوز ایرانی از دیگر موضوع های سند یاد شده عنوان کرد.
وی اظهار کرد: طبس، شهرستانی آرام و با ظرفیت بالایی است و آن پیچیدگی ها و شرایط سخت اجتماعی و سیاسی که تا پیش از انتصابم به من منتقل شد ندارد.
وی افزود: مشکل اقتصادی و عمرانی چیزی است که با آن مواجه هستیم.
وی بیان کرد: اگر ذهن یک مسئول درگیر مسایل سیاسی و حزبی شود در مدت کوتاهی پیچیدگی های زیادی در ذهن او خطور می کند و از پرداختن به مسایل اساسی و مهم دور می شود.
طلائی مقدم بیان کرد: گروه های سیاسی شهرستان نسبت به مسایل اقتصادی و عمرانی وحدت نظر دارند و معتقدند نباید منطقه از گردونه توسعه عقب بماند.
فرماندار طبس بیان کرد: همصدا و همدلی به این معناست که در خارج از شهرستان صدای واحدی به گوش مسئولان برسد و با ایجاد همصدایی، همدلی شکل می گیرد و می توانیم به نتیجه مطلوب دست یابیم.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7217*2047*خبرنگار-سجاد نجفی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.