به گزارش ایرنا، فریدون همتی شنبه شب در بیست و هشتمین نشست کارگروه ستاد تسهیلات رونق تولید که با حضور مدیران دستگاه های اقتصادی و بانک های عامل برگزار شد، افزود: امروز همه وظیفه داریم تا با کمک به تقویت بخش تولید به بهبود وضعیت اشتغال و اقتصاد استان و کشور کمک کنیم.
استاندار قزوین اضافه کرد: زمان محدود است و بانک های استان باید در اعطای تسهیلات رونق تولید بشتابند.
وی اظهار کرد:عملکرد برخی بانک ها در پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید مطلوب و رضایت بخش نیست و باید به سرعت نسبت به تغییر این وضعیت اقدام کنند.
همتی از عملکرد بانک های خصوصی در پرداخت تسهیلات رونق تولید نیز اظهار نارضایتی کرد و گفت: براساس هماهنگی های انجام شده، بانک های خصوصی نیز باید در اجرای طرح رونق مشارکت داشته باشند.
استاندار قزوین همچنین خواستار نظارت جدی و مستمر بر واحدهای تولیدی صنعتی و کشاورزی دریافت کننده تسهیلات رونق تولید شد و اظهار داشت: تسهیلات اعطایی باید در محل های مشخص شده هزینه شوند تا رونق تولید و اشتغال را به همراه داشته باشند.
همتی در ادامه از فرمانداران خواست تا هر هفته از 20 واحد تولیدی شهرستان خود که تسهیلات طرح رونق دریافت کرده اند بازدید کرده و وضعیت آنها و چگونگی هزینه کرد تسهیلات دریافتی را به کارگروه اعلام کنند.
وی با اشاره به اعلام برخی بانک ها مبنی بر داشتن محدودیت هایی برای حمایت از بخش تولید، اظهار کرد: در این رابطه باید از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی استفاده کرد تا مقررات و بخشنامه های مزاحم پیش روی رونق تولید از میان برداشته شود.
استاندار قزوین در ادامه از مدیران بانک های عامل استان خواست تا پرونده 179 واحد تولیدی باقی مانده متقاضی دریافت تسهیلات بانکی را که در مرحله عقد قرارداد قرار دارند را ظرف هفته آینده تعیین و تکلیف کنند.
همتی همچنین خواستار کمک بانک ها به واحدهای صادراتی شد و اظهار داشت: در این زمینه هرکدام از بانک ها که عملکرد مطلوبی داشته باشند در پایان سال مورد تشویق قرار خواهند گرفت.
استاندار قزوین همچنین از مدیران بانک ها خواست تا همکاری لازم را در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن به جانبازان برای ساخت یک هزار واحد داشته باشند.
در استان قزوین 2 هزار و 160 واحد تولیدی اعم از کشاورزی و صنعتی متقاضی دریافت تسهیلات طرح رونق هستند.
3013/ 6128
خبرنگار: رضا اولادی**انتشاردهنده: وحید مقدم سلیمی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.