سید علی حسینی نسب روز سه شنبه به خبرنگاران، افزود: ارایه خدمات به عشایر و به ویژه تامین آرد مورد نیاز آنان از طریق این اداره در طول سال انجام می شود.
وی با بیان اینکه پنج هزار تن نهاده های دامی بین عشایر به ارزش 34 میلیارد ریال توزیع شد، گفت: توزیع نهاده‌های دامی رایانه‌ای بوده است.
وی عنوان کرد: امسال 590 خانوار عشایری شهرستان تحت پوشش خدمات بیمه اجتماعی قرار گرفتند و پنج هزار و 545 راس دام عشایر نیز بیمه شد.
وی با اشاره به اینکه در این مدت هشت هزار متر مکعب آب برای عشایر حمل شد، گفت: حجم آبی ارسالی نیاز عشایر را تامین نمی کند، هم اکنون به 65 محله عشایری شهرستان با تانکر آبرسانی می شود.
به گزارش ایرنا، حسینی نسب ادامه داد: امسال از محل منابع مختلف 900میلیون ریال اعتبار برای آبرسانی سیار به عشایر مصوب شده است.
وی با بیان اینکه امسال 200 کیلومتر از راههای عشایری مرمت شده است، گفت: از اواسط آذرماه نیر مرمت راه‌های عشایری شروع شده و تا اواخر دی ماه 300 کیلومتر از راه‌های عشایری مرمت خواهد شد.
به گفته وی در 9 ماه گذشته عشایر شهرستان یک هزار و 800 تن لبنیات به ارزش 42 میلیارد ریال، 120 تن پشم، کرک و مو به ارزش 20 میلیارد ریال و 850 تن گوشت قرمز به ارزش 187 میلیارد ریال تولید کردند.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول70 کیلومتر با افغانستان مرز دارد.
شهرستان درمیان 57هزار نفر جمعیت دارد .
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.