دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی اعلام کرد: بیرجند و طبس در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی اظهار کرد: شهرستان‌های بیرجند و طبس در وضعیت قرمز یا به عبارتی در مناطق بسیار پرخطر قرار دارند.

به گزارش جماران، غلامرضا شریف زاده در خصوص آخرین وضعیت رنگ بندی خراسان جنوبی بر اساس اعلام وزارت بهداشت گفت: شهرستان‌های بیرجند و طبس در وضعیت قرمز یا به عبارتی در مناطق بسیار پرخطر، شهرستان‌های بشرویه، سربیشه، فردوس و قاین در منطقه نارنجی یا به عبارتی منطقه پرخطر، شهرستان‌های خوسف و زیرکوه در منطقه زرد و شهرستان‌های درمیان و سرایان در وضعیت سفید یا کم خطر قرار دارند.

وی در خصوص توصیه‌ها و اقدامات لازم در مقابله با ویروس کرونا، افزود: باتوجه به اطلاعات و رصد آمارها در استان، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک باید اولویت اول همه مردم قرار گیرد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: مطالعاتی که توسط سازمان بهداشت جهانی انجام شده، نشان می‌دهد که استفاده از ماسک در مناطق تجمعی می‌تواند باعث کنترل اپیدمی کرونا شود.

شریف زاده خاطرنشان کرد: از هم استانی‌ها تقاضا می‌شود با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در مناطق تجمعی، سلامت خود و دیگران را حفظ کنند تا در آینده‌ای نزدیک شاهد از بین رفتن این ویروس منحوس از کشورمان باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.