اکنون 50 درصد روستاهای بالای 20 خانوار زیر پوشش اینترنت قرار دارند و در ارتباط با تلفن خانگی هم تا پایان هفته دولت امسال پوشش به 100 درصد خواهد رسید که اکنون پوشش 96 درصد است. ظرفیت‌های ارتباطی 29 شهر استان به طور کامل تکمیل شده است و مردم استان به اینترنت پرسرعت، تلفن همراه و ثابت دسترسی پیدا کرده‌ اند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به رشد 61 درصدی مشترکان اینترنت در این استان، گفت: اکنون 50 درصد روستاهای بالای 20 خانوار زیر پوشش اینترنت قرار دارند و در ارتباط با تلفن خانگی هم تا پایان هفته دولت امسال پوشش به 100 درصد خواهد رسید که اکنون پوشش 96 درصد است. ظرفیت‌های ارتباطی 29 شهر استان به طور کامل تکمیل شده است و مردم استان به اینترنت پرسرعت، تلفن همراه و ثابت دسترسی پیدا کرده‌ اند.

به گزارش جماران، محمدصادق معتمدیان در آیین افتتاح پروژه ‌های ارتباطی خراسان جنوبی با اشاره به رشد 61 درصدی مشترکان اینترنت در خراسان جنوبی گفت: با عنایت دولت تدبیر و امید و توجه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و تلاش‌های شبانه‌ روزی اداره کل ارتباطات و مخابرات استان اقدامات بسیار خوبی در زمینه زیرساخت ‌ها و ارتباطات استان کم برخوردار خراسان جنوبی صورت گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: سال گذشته با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در روز ملی روستا و عشایر (15 مهرماه) 100 روستا نخستین بار در استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شد و تا پایان سال هزار مدرسه استان نیز متصل خواهند شد. همچنین تا پایان سال تمامی روستاهای بالای 60 خانوار زیر پوشش تلفن همراه و تا پایان برنامه ششم توسعه بیش از 80 درصد روستاهای استان زیر پوشش اینترت پرسرعت قرار می ‌گیرد.

وی تأکید کرد: اکنون 50 درصد روستاهای بالای 20 خانوار زیر پوشش اینترنت قرار دارند و در ارتباط با تلفن خانگی هم تا پایان هفته دولت امسال پوشش به 100 درصد خواهد رسید که اکنون پوشش 96 درصد است. ظرفیت‌های ارتباطی 29 شهر استان به طور کامل تکمیل شده است و مردم استان به اینترنت پرسرعت، تلفن همراه و ثابت دسترسی پیدا کرده‌ اند.

معتمدیان افزود: در تمامی شهرستان‌های استان ظرفیت فیبرنوری فراهم شده و در حال توسعه است همچنین 96 درصد روستاهای بالای 100 خانوار زیر پوشش تلفن همراه هستند. در زمینه توسعه کیفی هم اقدامات شایسته‌ ای در استان انجام شده است. در حال حاضر 227 کیلومتر فیبرنوری در استان در حال اجرا است و با عنایت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان 500 کیلومتر دیگر در دستور کار است.

وی اظهار داشت: با بهره‌برداری از زیرساخت‌های ارتباطی استان و از طرفی برخورداری استان از ظرفیت بسیار خوب نیروی انسانی فعال و ایده‌پرداز در حوزه فناوری اطلاعات، امید است روستاییان بتوانند در زمینه تجارت الکترونیکی به ویژه فروش محصولات باغی و کشاورزی، حوزه گردشگری، سلامت و آموزش ورود پیدا کنند و باعث رشد، توسعه و افزایش درآمد جوانان در مناطق روستایی شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1432428
  • منبع: خبرگزاری ایرنا
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.