به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد آذری جهرمی بعد از ظهر دوشنبه در نشست شورای مدیران واحدهای تابعه وزارت در خراسان جنوبی اظهار داشت: در سفری که دو سال قبل به خراسان جنوبی داشتم این استان از نظر زیرساخت ارتباطات و فناوری در جایگاه ۳۱ کشور قرار داشت.

وی بیان کرد: این در حالی است که ظرفیت نیروی متخصص و جوان استان از سطح متوسط سایر استان‌ها بالاتر بود و ظرفیت‌های خوبی در این زمینه در استان وجود دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در سفر قبل به مردم استان قول دادیم وضعیت کیفیت ارتباطات را بهبود ببخشیم، عنوان داشت: بر همین اساس طی دو سال گذشته بالغ بر ۲۹۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در خراسان جنوبی هزینه شد.

آذری جهرمی ادامه داد: همچنین تعداد مشترکین اینترنت در این استان از ۳۷۰ هزار نفر در دو سال قبل به ۶۷۹ هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۴۲ درصد جمعیت خراسان جنوبی روستایی هستند، افزود: سرمایه گذاری انجام شده در این دو سال مبتنی بر شهر نبوده و به حوزه روستاها توجه ویژه شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: در دو سال قبل تنها ۱۵۰ روستای استان به اینترنت متصل بود که این رقم امروز سه برابر شده است.

آذری جهرمی با اشاره به تکمیل رینگ فیبر نوری در استان، بیان داشت: هرچند در حال حاضر تنها پنج درصد این شبکه اشغال شده است اما برای بلند مدت برنامه ریزی کرده ایم.

وی یادآور شد: مجموعه اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته سبب شده جایگاه استان به لحاظ ارتباطات و فناوری اطلاعات از رتبه ۳۱ کشور به ۲۴ کشور برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت استان به حد قابل قبول رسیده است.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه امروز رینگ فیبر نوری استان به بهره برداری می‌رسد، عنوان داشت: با بهره برداری از این پروژه جهش قابل ملاحظه‌ای در کیفیت ارتباطات روستایی و شهری خواهیم داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.