غلامرضا آهنی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون یک میلیون و ۶۹۳ هزار جفت دستکش لاتکس در مراکز بهداشتی و درمانی استان توزیع شده است و اکنون مشکل کمبود دستکش در این مراکز وجود ندارد.

وی تصریح کرد: برای تامین نیاز مردم نیز ۴۵۰ هزار جفت دستکش در داروخانه‌های سطح استان تاکنون توزیع شده است.

وی گفت: همچنین با توجه به لزوم رعایت بهداشت در نانوایی‌ها، مقداری دستکش در اختیار این اتحادیه و ۶۰ هزار جفت دستکش لاتکس در اختیار اتاق اصناف استان قرار گرفته است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه کمبود ماسک کماکان از مهمترین دغدغه‌های استان است افزود: کمبود ماسک موضوعی سراسری بوده لذا از ابتدای شیوع کرونا استفاده از ظرفیت‌های درون استانی در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: در این خصوص تاکنون ۱۰ کارگاه یا واحد تولیدی موفق به اخذ مجوز تولید ماسک شده‌اند که براساس اعلام آنها باید روزانه ۲۵ هزار عدد ماسک در استان تولید شود و اولویت توزیع با مراکز بهداشتی و درمانی است.

آهنی تصریح کرد: همچنین یک مجوز تولید ماسکn۹۵ با تولید روزانه ۴۵۰ تا ۵۰۰ عدد ماسک صادر شده و تولید در حال انجام است.

وی افزود: ماسک‌های ساده تولیدی کارگاه‌های استان تاکنون طی دو مرحله در سطح داروخانه‌های استان توزیع شده است اما پاسخگوی نیاز مردم نیست.

وی با بیان اینکه قیمت ماسک ساده برای مصرف کننده در داروخانه ۱۶۰۰ تومان است یادآور شد: این ماسک‌ها تحت نظر معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی از حداقل استاندارهای لازم برخوردار است اما ماسک‌هایی که خارج از این چرخه عرضه می‌شود، مورد تایید ما نیست.

آهنی گفت: در حال حاضر ۶ کارگاه تولیدی در بیرجند، نهبندان و زیرکوه هر کدام یک واحد و در خوسف ۲ کارگاه مجوز تولید ماسک دارند که مقرر شد محصول تولیدی با نظر فرماندار براساس نیاز شهرستان در همان شهرستان‌ها توزیع شود.

وی با بیان اینکه در ارتباط با تامین مواد ضد عفونی کننده مشکلی در استان وجود ندارد افزود: ابتدای شیوع کرونا با کمبود شدید مواد ضد عفونی کننده مواجه بودیم که در این خصوص بخش صنعت به کمک ما آمد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با استفاده از ظرفیت‌های استانی و با حمایت استانداری، واحد تولیدی تیزپاک خراسان که در زمینه مواد شوینده فعال بود خط تولید خود را تغییر داد و نسبت به تولید مواد ضد عفونی کننده اقدام کرد.

وی افزود: همچنین چند واحد تولیدی دیگر در استان خط تولید خود را تغییر دادند و مواد ضد عفونی دست و سطوح را تولید می‌کنند.

آهنی تصریح کرد: علاوه بر محصولات تولیدی استان از سایر برندهای کشوری نیز در سطح داروخانه‌ها موجود است اما مردم دقت کنند با توجه به احتمال سوءاستفاد برخی افراد، از اصالت محصول مطمئن شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.