به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هنری ظهر یکشنبه در گفتگوی مجازی با خبرنگاران با اشاره به تداوم فعالیت و اقدامات جهادگران بسیجی خراسان جنوبی اظهار کرد: جهادگران آتش به اختیار بسیج سازندگی همچون گذشته امروز نیز در بحث بحران کرونا با آمادگی کامل پا به عرصه مقابله، کنترل و ریشه‌کن کردن این بیماری گذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه با به‌کارگیری تمام امکانات کار ضد عفونی کردن مساجد، اماکن مذهبی و مدارس و همچنین ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی در استان ادامه دارد، عنوان کرد: بیش از پنج هزار بسیجی در قالب یک هزار گروه جهادی از ابتدای اسفند ماه در این زمینه فعالیت می‌کنند.

هنری با اشاره به اینکه تاکنون دو هزار و ۳۶۷ باب مسجد و اماکن مذهبی و مدارس استان ضدعفونی شده است، بیان داشت: همچنین ۹ هزار و ۴۰۴ نقطه از معابر و اماکن عمومی سطح استان هم ضدعفونی شده‌اند.

فعالیت ۳۳ کارگاه تولید ماسک

وی با بیان اینکه یکی از الزامات جهت جلوگیری از انتشار و قطع زنجیره انتقال این ویروس استفاده از ماسک و دستکش و رعایت نکات بهداشتی است، ادامه داد: در این راستا برای تأمین نیاز مردم استان ۳۳ کارگاه تولید ماسک به همت بسیجیان راه اندازی شده است.

هنری ادامه داد: کارگاه‌های تولید ماسک با استفاده از ظرفیت کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان و مراکز بهداشت شهرستان و اخذ مجوز از معاونت غذا و دارو فعالیت می‌کنند.

به گفته وی تاکنون ۱۵۰ خیاط تحت حمایت این سازمان در این کارگاه‌ها مشغول به فعالیت هستند و پس از تولید و بسته بندی بخشی از تولیدات را به صورت رایگان در بین مردم مناطق محروم توزیع و بخشی را با هزینه تمام شده در اختیار مردم استان قرار می‌دهند.

وی از توزیع پنج هزار بسته اقلام بهداشتی و ۱۸۰ هزار عدد ماسک و دستکش در مناطق محروم استان خبر داد و گفت: همچنین ۷۱ هزار و ۸۶ لیتر مواد ضدعفونی کننده نیز در استان توزیع شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ظرفیت گروه‌های جهادی تخصصی در بحث درمان و بهداشت هم استفاده کرده‌ایم، گفت: تاکنون گروه‌های جهادی درمانی و بهداشتی ۳۰ ایستگاه تریاژ شهری و روستایی برپا کرده‌اند.

به گفته هنری همچنین تعداد ۴۷۰ دست لباس سرهمی و پرستاری به همراه دو هزار و ۳۸۰ آستر بالشت تحویل بیمارستان‌ها شده است.

هنری اظهار داشت: همچنین تا کنون شش هزار سبد معیشتی و غذایی با اعتبار ۱ میلیارد تومان از منابع خیرین در مناطق محروم استان توزیع شده است.

وی گفت: همچنین از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه اطلاع رسانی به صورت حضوری و آرام سازی مردم و بیان نکات بهداشتی توسط جهادگران به صورت آموزش چهره به چهره تاکنون تعداد ۱۰ هزار و ۵۲۵ نفر به طور کامل آگاه سازی و آموزش دیده‌اند.

هنری عنوان کرد: بیش از ۲۸ هزار بروشور آموزشی در بین هم استانی‌های نیز توزیع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.