مهدی هنری روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: فعالیت و اقدامات جهادگران  سلامت خراسان جنوبی در حوزه‌های مختلف از قبیل تولید ماسک‌های بهداشتی، ضدعفونی کردن مساجد و اماکن مذهبی، مدارس، معابر و اماکن عمومی از اسفندماه ۹۸ تاکنون در استان ادامه دارد.

وی بیان کرد: جهادگران آتش به اختیار بسیج سازندگی که در همه شرایط و بحران‌ها در کنار مردم بودند حالا همچون بحران‌های دیگری امروز در بحث بحران کرونا نیز با آمادگی کامل پا به عرصه مقابله و کنترل ویروس کرونا و ریشه‌کن کردن آن گذاشته است.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار داشت: همزمان با ورود ویروس کرونا در کشور و پیشگیری از شیوع این ویروس با به کارگیری تمام امکانات کار ضدعفونی کردن مساجد، اماکن مذهبی و مدارس و همچنین ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی توسط بیش از پنج هزار جهادگر استان در قالب یکهزار گروه جهادی پنج نفره از اول اسفند ۹۸ اغاز شد.

وی افزود: تاکنون ۲ هزار و ۳۶۷ باب مسجد و اماکن مذهبی و مدارس و ۹ هزار و ۴۰۴ نقطه از معابر و اماکن عمومی سطح استان ضدعفونی شده است تا هم‌استانی‌ها بدون نگرانی و با رعایت نکات بهداشتی به زندگی روزمره خود بپردازد.

هنری تصریح کرد: به گفته علم پزشکی یکی از الزامات برای جلوگیری از انتشار و قطع زنجیره انتقال این ویروس استفاده از ماسک و دستکش و رعایت نکات بهداشتی است.

وی ادامه داد: از این رو تعداد پنج هزار بسته اقلام بهداشتی و بیش از ۱۸۰ هزار عدد ماسک و دستکش به همراه ۷۱ هزار و ۸۶ لیتر مواد ضدعفونی کننده در مناطق محروم استان توزیع شده است.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین در زمینه اطلاع‌رسانی و آرام‌سازی مردم و بیان نکات بهداشتی توسط جهادگران به صورت آموزش چهره به چهره تاکنون ۱۰ هزار و ۵۲۵ نفر به طور کامل آگاه‌سازی و آموزش دیده‌اند همچنین بیش از ۲۸ هزار بروشور آموزشی در بین مردم توزیع شده است.

وی گفت: با توجه به ظرفیت گروه‌های جهادی تخصصی در بحث درمان و بهداشت تاکنون از ظرفیت گروه‌های جهادی درمانی و بهداشتی در بیمارستان‌ها استفاده شده است.

هنری از برپایی ۳۰ ایستگاه تریاژ شهری و روستایی در استان خبر داد و افزود: همچنین ۴۷۰ دست لباس سرهمی و پرستاری به همراه ۲ هزار و ۳۸۰ آستر بالشت تحویل بیمارستان‌ها شده است.

وی بیان کرد: در زمینه تولید ماسک و با توجه به ظرفیت کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان و مراکز بهداشت شهرستان تاکنون ۱۵۰ خیاط در ۳۳ کارگاه خیاطی تحت حمایت این سازمان مشغول به فعالیت هستند.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار داشت: این اقلام پس از تولید بسته بندی می‌شوند و بخشی به صورت رایگان در بین مردم مناطق محروم توزیع شده و بخشی با هزینه تمام شده در اختیار مردم استان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.