به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی هلال احمر خراسان شمالی، فریبا باقری در نشست کمیته بیماران خاص استان اظهار کرد: سهم بیمه ها در تامین هزینه های دارویی بیماران خاص بسیار بالاست و بخش زیادی از هزینه های این داروها را پرداخت می کند.
وی افزود: اگر مدیران و مسئولان در زمینه بیماری ها آگاهی های لازم را داشته باشد ،اقدامات مناسبی برای ارتقاء سلامت جامعه ،از جمله تخصیص اعتبار و سایر موارد را انجام خواهند داد.
وی با بیان اینکه تهیه داروهای بیماران سرطانی پیچیده و سخت است خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی و خیران ّو ایجاد اعتماد بین مردم و مسئولان می تواند کمک بزرگی در رفع این مشکلات به همراه داشته باشد.
معاون منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی نیز گفت: متاسفانه بیمه ها در پنج ماه گذشته بدهی خود را که مبلغ قابل توجهی است به این جمعیت پرداخت نکرده اند.
علیرضا محمدی اظهار کرد: در صورت عدم پرداخت این وجوه در روند تامین دارو خلل ایجاد خواهد شد.
وی افزود : ادامه روند تامین و توزیع دارو بیماران خاص نیاز به حمایت دستگاه متولی یعنی دانشگاه علوم پزشکی استان دارد و در این مسیر تاکید استانداری کارگشاه خواهد بود.
وی تاکید کرد: تأمین داروهای خاص از مهم ترین دغدغه های این جمعیت است.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی نیز گفت: به علت کمبود اعتبار این جمعیت برای تهیه داروهای بیماران خاص با داروخانه های استانهای منطقه شمال شرق کشور به تبادل می پردازد.
جواد افتخاری افزود: این داروخانه از ابتدای امسال تا کنون نیز با تأمین داروی 14هزارو 800 نسخه به بیماران خاص خدمات ارائه داده است.
سید حمید حریری رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی نیز با اشاره به افزایش بیماران سرطانی در استان ، این بیماری را مانع توسعه استان دانست و گفت: هم اکنون 2 هزار و 115 بیمار سرطانی تحت درمان هستند.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.