به گزارش خبرنگار مهر، نوشاد نوشادی جمعه‌شب در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: اقدامات دولت برای کنترل شیوع ویروس کرونا ناکافی به نظر می‌رسد.

وی افزود: مردم از رئیس دولت دوازدهم به دلیل عدم وجود یک ثبات در تصمیم گیری های مناسب برای مقابله با این ویروس منحوس به شدت گله مند و ناراضی هستند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور تصریح کرد: بررسی تصمیمات رئیس جمهوری در طی یک ماه گذشته نشان می‌دهد که هیچکدام از تصمیمات اتخاذ شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از یک انسجام و هماهنگی لازم برخوردار نبوده است.

نوشادی ادامه داد: در این فرایند مدیریتی، آقای روحانی یک روز تصمیم می‌گیرد که ساعات کار ادارات دولتی توسط استان‌ها و متناسب با شرایط آنها در مواجهه با ویروس کرونا تنظیم شود و روز دیگر آن را به روال عادی قبلی بر می‌گرداند. یک روز اعلام می‌کند که شرایط از روز شنبه عادی است و روز دیگر می‌گوید که برای مقابله با شیوع این بیماری باید تدابیر ویژه اندیشید.

وی عنوان کرد: هفته گذشته عنوان می‌کند که هیچ کسب و کاری نباید در کشور به بهانه کرونا تعطیل شود و در دو روز گذشته دستور می‌دهد که تمامی کسبه و اصناف به غیر از تأمین کنندگان نیازهای غذایی مردم باید تا ۱۵ فروردین ماه تعطیل باشند.

نوشادی ادامه داد: اینکه یک روز رئیس جمهوری از مردم می‌خواهد که در قرنطینه باشند و روز دیگر می‌گوید که قرنطینه شهرها معنایی ندارد، فقط سبب سردرگمی بیشتر مردم و شیوع و تلفات انسانی گسترده‌تر می‌شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور با اشاره به اینکه تصمیمات دولت حتی تمرکز استانداران برای مقابله با شیوه ویروس کرونا را تحت شعاع قرار داده است، یادآور شد: این نوع سردرگمی‌های مدیریتی فقط سبب نارسایی در تجمیع امکانات موجود و کمک به شیوع ویروس کرونا در کشورمان می‌شود.

نوشادی بیان کرد: مردم وقتی حس می‌کنند که از یک طرف دولت توان کافی برای مدیریت ممانعت از شیوع ویروس کرونا ندارد و از طرفی حاضر به استفاده از ظرفیت‌های آنها در قالب‌های مختلف برای کنترل و ریشه کنی این ویروس نیست، به دنبال این هستند که خود آتش به اختیار عمل کنند.

وی بیان کرد: این آتش به اختیار عمل کردن، بدان معناست که مردم به عنوان نیروهای بسیجی و مردمی زیر پوشش قرارگاه بهداشتی و درمانی نیروهای مسلح که به منظور سازماندهی خدمات به مردم برای مقابله با کرونا و شیوع آن به فرمان رهبر معظم انقلاب شکل گرفته عمل کنند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور یادآور شد: هم اکنون ۹۰ هزار هیئت مذهبی کشور در قالب‌های مختلف از گروه‌های جهادی تولید کننده ماسک، گان و موادضد عفونی تا عوامل اجرایی ضدعفونی کننده معابر و محلات شهری و روستایی، آتش به اختیار عمل کرده و در نبرد برای ریشه کنی ویروس کرونا در حال تلاش هستند.

نوشادی خطاب به رئیس جمهوری عنوان کرد: به عنوان شورای هیئات مذهبی کشور از مقام اول اجرایی کشور می‌خواهیم که با استفاده از تصمیمات کارشناسی و با ثبات، ضمن ممانعت از تلفات انسانی، زمینه ریشه کنی و شکست این ویروس منحوس را ایجاد کند.

وی با ادای احترام به مقام شامخ شهدای حوزه سلامت، عنوان کرد: بر روح این شهیدان درود می‌فرستیم و از همه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی و به خصوص وزیر بهداشت به عنوان خط مقدم مبارزه با شیوع ویروس کرونا و تمامی نیروهای انقلابی و تشکل‌های مردمی که در سطح کشور در ضدعفونی کردن شهرها و تب سنجی تلاش می‌کنند، قدردانی به عمل می‌آوریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.