محمد اسماعیل مطلق روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره انجام غربالگری تلفنی برای ویروس کرونا در استان لرستان بیان کرد: غربالگری تلفنی در استان لرستان در ۱۲ شهرستان انجام شده و تا روز گذشته (۲۰ اسفند) هزار و ۳۱۸ مورد مشکوک ابتلا از این طریق غربالگری شده است.

وی ادامه داد: در خرم آباد ۲۹۶ هزار نفر، در الشتر ۴۹ هزار و ۱۰۰ نفر، در دورود ۴۰ هزار و ۲۴۶ نفر، در دلفان ۲ هزار و ۶۶۲ نفر، در چگنی ۱۵ هزار و ۴۵۰ نفر، در رومشکان ۳۳۲ نفر، در کوهدشت ۱۲ هزار و ۳۶ نفر، در کوهدشت ۱۲ هزار و ۳۶ نفر، در ازنا ۵ هزار و ۸۵۷ نفر، در الیگودرز ۱۱ هزار و ۱۵۹ نفر، در سپیددشت ۴۵۰ نفر، در پلدختر ۱۷ هزار و ۳۵۰ نفر و در بروجرد ۵۵ هزار و ۹۱۷ نفر تا ۲۰ اسفند به صورت تلفنی برای ویروس کرونا غربالگری شده‌اند.

مطلق گفت: این هزار و ۳۱۸ نفر که مشکوک به ابتلا هستند علائم تب، سرفه یا تب و سرفه به همراه تنگی نفس دارند.

به گزارش ایرنا، علی رضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت پیش از این از اجرای بیماریابی کرونا با استفاده از سامانه‌های الکترونیک و به صورت تلفنی خبر داده و گفته بود: بیماریابی، غربالگری، آموزش و همچنین پیگیری بیماران در طرح بیماریابی خانه به خانه با ۳۰۰ هزار اکیپ مجهز، همگی بر اساس بستر پرونده الکترونیک سلامت برای افرادی که نیاز به خدمات دارند انجام می‌شود.

سعید نمکی وزیر بهداشت نیز در همین رابطه گفته بود: با ظرفیت پرونده الکترونیک سلامت و با داشتن اطلاعات خانوارها، ۳۰۰ هزار اکیپ در سراسر کشور برای حضور در مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه‌های بسیج و مدارس آماده می‌شوند.  به این وسیله می‌توانیم توسط پرونده الکترونیک سلامت و سامانه‌ای با مردم ارتباط برقرار کرده و اطلاعات خانوارها را کسب کنیم. با استفاده از ظرفیت گسترده شبکه بهداشتی و درمانی کشور، ریشه کنی فلج اطفال و حذف سرخک و ریشه کنی مالاریا انجام شده است. با همین ظرفیت و همکاری گسترده بین بخشی در قالب بسیج ملی می‌توانیم کرونا را خیلی زودتر از آنچه دنیا انتظار دارد، شکست بدهیم.

تا ظهر سه شنبه (دیروز)  ۸۰۴۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۹۱ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین دو هزار و ۷۳۱ نفر بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.