به گزارش عمومی استانداری خراسان جنوبی، این اقدام ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه در راستای حفظ سلامت شهروندان و کاهش ترددهای درون شهری، ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان صورت گرفته است. 

این تصمیم بنا به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و با تایید استاندار خراسان جنوبی اتخاذ شده است. 

ستاد بعد از اعلام این تصمیم به هم‌استانی‌های گرانقدر توصیه اکید دارد از ترددهای غیرضروری در سطح شهر و همچنین مسافرت، جدا خودداری کنند، برای حفظ سلامتی خود در منزل بمانند تا ضمن تضمین سلامتی خود، خطرات شیوع و تکثیر را کاهش دهند.

این تعطیلی شامل کارکنان مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی، بهداشتی و امدادی نمی‌شود.

ساعت کاری ادارات خراسان جنوبی از روز شنبه هفته جاری کاهش یافت و به منظور پیشگیری از شیوع کرونا ۲ ساعت زودتر تعطیل شدند.

اولین مورد مثبت کرونا در خراسان جنوبی روز شنبه دهم اسفند اعلام شد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شامگاه چهارشنبه گفت: تا این لحظه از ۷۳ جواب آزمایش کرونا که دریافت کردیم، فقط چهار نمونه مثبت و بقیه منفی بوده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر چهارشنبه ۱۴ اسفند اعلام کرد: مجموع ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۲ هزار و ۹۲۲ نفر و فوت ناشی از کرونا نیز به ۹۲ نفر رسیده است. ۵۵۲ نفر در مجموع بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور افزود: آمار امروز نسبت به روزهای اخیر پایین‌تر است، زیرا تعداد آزمایشگاه‌ها به ۲۴ آزمایشگاه رسیده و زمان انتظار حذف شده است و پایین بودن آمار به معنی کاهش ابتلا نیست.

وی اظهار داشت: اخباری که از استان‌ها داریم نشان می‌دهد ظرف روزهای گذشته مراودات و سفرهای بین شهری و شهری کاهش یافته است. بسیاری از نهادهای مردمی و شوراهای شهر و شهرداری‌ها مشارکت خوبی در گندزدایی و آموزش عمومی داشته‌اند و در برخی استان‌ها، ورودی به بیمارستان‌ها و بهبود یافتگان تقریبا برابر شده است.

جهانپور گفت: سفرهای بین شهری و شهری باید کاهش پیدا کند و از همه مردم می‌خواهیم که قبل از اینکه به دستور قهری نیاز باشد، این کار را انجام بدهند. مجالس و تجمعات مذهبی و غیرمذهبی نیز فعلا برگزار نشود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.