محمد دهقانی فیروزآبادی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با پیگیری‌های جدی که انجام شد، دقایقی قبل آمار مربوط به امروز استان از مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت دریافت شد و تا ظهر امروز از ۴۸ نمونه‌ای که به ما پاسخ دادند خوشبختانه ۴۳ نمونه منفی بوده و پنج نمونه مثبت داشتیم.

وی گفت: یعنی در ۲۴ ساعت گذشته ۲ نمونه مثبت به سه نمونه قبلی ما اضافه شد و در حال حاضر پنج نمونه مثبت اعلام شده از بین نمونه‌های ارسالی داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند درباره وضعیت بیماران اظهار داشت: از سه نمونه قبلی، ۲ بیمار مربوط به بیرجند و یک نفر مربوط به شهرستان قاینات بوده، درخصوص ۲ نمونه جدید که مثبت شده هنوز آمار تفکیکی شهرستانی را به ما اعلام نکردند و به محض دریافت، اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: از سه بیمار قبلی در استان، حال عمومی ۲ نفر خوب است و الان خارج از بیمارستان هستند اما یک نفر هنوز در بیمارستان بستری است و کمک تنفسی می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: درخصوص ۲ مورد جدید چون اسامی تفکیکی بتازگی اعلام شده، هنوز نتوانستم آمار بگیرم که داخل بیمارستان هستند یا از جمله ترخیصی‌ها و یا شرایط دیگر که در اطلاع رسانی‌های بعدی اعلام می‌شود.

وی همچنین با اشاره به برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بیماریابی گفت: براساس طرح جدیدی که توسط وزیر بهداشت اعلام شد امروز مشخص شد بیماریابی به صورت الکترونیک و تلفنی، براساس پرونده‌های الکترونیک سلامت برای تمامی خانواده‌ها انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه این طرح از فردا (چهارشنبه) آغاز می‌شود افزود: به صورت تلفنی در مناطق شهری از طریق مراکز خدمات جامع سلامت با تک تک خانواده‌ها تماس گرفته می‌شود تا مشخص شود علائمی به نفع درگیری احتمالی تنفسی یا کرونا دارند یا نه؛ اگر نیاز باشد آموزش‌های لازم نیز تلفنی به شهروندان اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: در روستاها هم بهورزها این کار را به صورت فعالانه انجام می‌دهند و در صورتی که نیاز باشد به صورت موردی ممکن است تیم‌هایی به درب منازل اعزام شوند و گرنه اصل کار این است که به صورت غیرحضوری و تلفنی بیماریابی فعال انجام شود و برآورد می‌کنیم اجرای این طرح در استان ۱۰ روز طول بکشد.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: هنگام ترخیص به بهبودیافتگان توصیه‌های لازم اعلام می‌‍‌شود اینکه حتی‌الامکان با بقیه افراد تماس نداشته باشند، از منازل بیرون نیایند، از ماسک استفاده کنند و فاصله را با بقیه افراد بین یک تا دو متر رعایت کنند.

وی گفت: به صورت تلفنی روزانه از وضعیت بهبودیافتگان اطلاع پیدا می‌کنیم اینکه چه شرایطی دارند و اگر سوال داشته باشند به سوالات آنها پاسخ داده می‌شود و اگر نیاز به آموزش داشته باشند نیز آموزش‌های لازم به آنها ارائه می‌شود.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد: تاکنون مجموع ابتلای قطعی به ویروس کرونا به ۲ هزار و ۳۳۶ نفر و فوتی در اثر کرونا به ۷۷ نفر رسیده است و ۴۳۵ نفر در مجموع بهبود یافته‌اند.

علیرضا رئیسی بیان کرد: تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در کشور ۸۳۵ نفر هستند که ۱۱ نفر از این افراد فوت کرده‌اند.

وی گفت: استان‌های گیلان، قم و تهران در صدر درگیری با ویروس کرونا هستند. هرچند روند بیماری در قم ثابت شده، اما موارد ابتلا در این سه استان بیشتر است.

معاون وزیر بهداشت افزود: از ابتدا تاکنون بیش از ۸ هزار و ۵۳۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس بستری شدند که برای ۵ هزار و ۷۳۷ نفر تست انجام شده و ۲ هزار و ۳۳۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

اولین مورد مثبت ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی روز شنبه دهم اسفند اعلام شد.

بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند مرکز اصلی پذیرش و بستری بیماران مشکوک به کرونا انتخاب شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.