معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر این اساس برای خدمات رسانی مطلوب به بیماران کرونایی در ۱۴ بیمارستان فعال استان برنامه هایی مشخصی اعلام شده است و بر این مبنا عمل می شود.

دکتر علیرضا آرمانی کیان افزود: از طرفی فلوچارتی تهیه و به پزشکان نیز نحوه ارجاع بیماران  مبتلا به ویروس کرونا، توضیح داده شده است که امیدواریم این مسیر را پزشکان و مراجعان رعایت کنند تا با ازدحام بیماران در بیمارستانها مواجه نشویم.

این مسؤول ادامه داد: بر این اساس بیماران مشکوک در وهله نخست به مراکز سرپایی پزشکان و متخصصان در رشته های مختلف مراجعه کرده و در صورت لزوم به مرکز ویژه بیماران سرپایی در شهر زنجان شامل مراکز شماره هشت و ۹ ارجاع داده می شوند.

وی اضافه کرد: در بیمارستان ولی عصر(عج) شهر زنجان نیز با تمامی تخت ها، امکانات موجود از قبیل آی سی ی، سی سی یو، مسیری طراحی شده  تا بتوان به بیماران مبتلا سرویس دهی مطلوبی داشت.

آرمانی کیان افزود: مبتلایان به این بیماری با خیال راحت می توانند به مراکز یاد شده مراجعه کنند و در این میان بسیج همگانی برای مبارزه با این بیماری از سوی ادارات و نهادهای مختلف بسیار امیدوار کننده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: طبق هماهنگی انجام گرفته در شهرستان ها نیز تمامی بیمارستان ها آماده سرویس دهی بوده و بخش هایی برای این منظور مهیا و هماهنگی لازم نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: هر چند، شیوع بیماری کرونا در جامعه و زندگی مردم سایه افکنده و قدری نگرانی را در بین افراد ایجاد کرده، اما خوشبختانه با تمهیداتی که در استان اتخاذ شده در راه مبارزه با این بیماری جای نگرانی وجود ندارد.

به گفته این مسؤول، سامانه ۳۳۰۱۹۰  بصورت ۲۴ آماده پاسخگویی به  سوالات مردم و شهروندان زنجانی است و علاوه بر آن، تمامی ابزار و امکانات و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی این استان برای این بیماری بسیج شده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آماری که توسط معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، تاکنون هزار و ۵۰۱ نفر به طور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۶ نفر فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.