مهدی دادگر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره دستاوردهای طرح ملی قبض سبز در چند ماه اخیر اظهار داشت: علاوه بر کاهش ترددهای غیرضروری برای مشترکان، با حذف قبوض کاغذی، هزینه آن صرف خرید نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان کم برخوردار استان شده است.

وی افزود: در راستای حفظ حقوق شهروندی و محیط زیست و کاهش هزینه‌ها، قبض کاغذی برق مشترکان در استان خراسان جنوبی از اول مهر امسال حذف شد و پس از آن صورتحساب برق به صورت الکترونیکی از طریق پیام کوتاه برای مشترکان ارسال می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۹۷ درصد شماره تلفن‌های همراه مشترکان استان در سامانه شرکت برق برای اجرای طرح قبض سبز ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه این شرکت دارای ۳۷۶ هزار مشترک است گفت: در سنوات گذشته سالانه بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار قبض کاغذی در این استان چاپ می‌شد که حذف قبوض کاغذی صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف کاغذ خواهد داشت.

وی یادآور شد: در کل کشور سالانه بیش از ۲۲۰ میلیون قبض برای ۳۶ میلیون مشترک چاپ می‌شود که میزان کاغذ مصرفی این تعداد بیش از یک هزار و ۱۰۰ تن (معادل هفت میلیون دفترچه) است.

 دادگر افزود: با حذف کاغذی صورتحساب‌های برق، گام موثر و مهمی در راستای تحقق دولت الکترونیک برای حفظ محیط زیست برداشته و سالانه از قطع هزاران درخت جلوگیری می‌شود.

وی بیان کرد: این شرکت همواره در راستای سیستمی و الکترونیکی شدن فرآیندها تلاش مضاعفی دارد و در حال حاضر پرداخت‌های الکترونیکی غیرحضوری از طریق همراه بانک، اینترنت بانک، دستگاه‌های خودپرداز ATM، دستگاه‌های کارت خوان (POS) تلفن بانک، اپلیکیشن‌ها و مراجعه حضوری به مراکز ICT روستایی و دفاتر پیشخوان انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه شرکت برق به عنوان یک شرکت درآمد هزینه محسوب می‌شود گفت: انتظار می‌رود مشترکان پس از دریافت پیامک، درخصوص پرداخت صورتحساب و بدهی خود به موقع اقدام کنند تا در ارائه خدمات به مردم دچار مشکل نشویم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.