به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادق معتمدیان بعد از ظهر دوشنبه در نشست مدیران تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزیر ارتباطات اظهار داشت: دولت یازدهم و دوازدهم توجه ویژه ای به حوزه توسعه ارتباطات و فناوری ارتباطات در استان داشته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت تاکنون بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف توسعه ارتباطات استان هزینه شده است، بیان کرد: امروز نیز به مناسبت دهه فجر بالغ بر ۶۹ میلیارد تومان پروژه در استان به بهره برداری می‌رسد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که بیشترین جمعیت روستایی را در کشور دارد، عنوان داشت: در حال حاضر بالغ بر ۴۲ درصد جمعیت استان ساکن روستاها هستند.

معتمدیان بیان داشت: از ۹۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تاکنون ۶۱۵ روستا از اینترنت برخوردار شده اند که رشد چهار برابری داشته است.

وی همچنین از افزایش دو برابری مشترکان اینترنت در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر بالغ بر ۶۸۰ نفر مشترک اینترنت در استان داریم.

استاندار خراسان جنوبی، ضریب نفوذ اینترنت تلفن ثابت و تلفن همراه در استان را ۸۰ درصد اعلام کرد و افزود: توسعه شبکه فیبر نوری برای تثبیت جمعیت در روستاها به صورت جد دنبال می‌شود.

معتمدیان با بیان اینکه یکی از طرح‌های دولت مدیریت مهاجرت معکوس به روستاها است، عنوان داشت: با توجه به ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان تثبیت جمعیت در مرز یکی از اولویت‌های کشور است.

وی با بیان اینکه از وزارت ارتباطات درخواست داریم زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه فیبر نوری در روستاهای استان را فراهم کند، عنوان داشت: ارتقا تکنولوژی ۶۰ سایت روستایی تلفن همراه یکی دیگر از درخواست‌های استان از وزیر ارتباطات است.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر لزوم بهبود پوشش تلفن همراه در جاده‌های اصلی استان، افزود: با احداث ۱۰ سایت به وضعیت مطلوب در این بخش خواهیم رسید.

معتمدیان همچنین بر لزوم راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال در استان تأکید کرد و گفت: با توجه به وجود دو هزار فارغ التحصیل رشته فناوری اطلاعات در استان راه اندازی این سایت یکی از نیازهای جدی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.