محمدصادق معتمدیان سه شنبه شب در حاشیه عملیات گازرسانی به روستاهای فردوس در جمع مردم روستای طاهرآباد این شهرستان اظهار داشت: میزان گازرسانی به روستاهای برخوردار استان از ۲ سال گذشته تاکنون از ۴۶ درصد به ۷۷ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: انجام بیش از ۵۰ درصد پوشش گاز در کمتر از ۲.۵ سال کاری جهادی و نشان از عشق به خدمت‌رسانی به مردم روستایی استان دارد و هیچ عاملی نمی‌تواند در سرعت بخشی به این پروژه مانع شود.

وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم چهار روستای بالای ۲۰ خانوار که در مسیر عملیات اجرایی گازرسانی به ۶ روستای فردوس قرار دارند نیز تا دهه فجر سال آینده گازرسانی شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: هر چند برنامه گازرسانی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت اجرایی می‌شود اما گازرسانی به روستای هدف گردشگری «کُرند» با جمعیت زیر ۲۰ خانوار نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در ۴۰ سال قبل انقلاب اسلامی اقدامات قابل توجهی در مناطق روستایی، عشایری و کم برخوردار انجام شده است اظهار داشت: در بحث راه‌ها هیچ کدام از روستاها جاده آسفالت نداشت اما امروز ۶ هزار کیلومتر جاده روستایی در استان ساخته شده است.

دسترسی ۶۱۹ روستای استان به اینترنت پرسرعت

معتمدیان با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از امکانات مخابراتی برخوردار هستند عنوان کرد: همچنین ۶۱۹ روستا از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنند که تا سه ماه آینده ۱۵۰ روستای دیگر نیز به این آمار افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: در پوشش جاده‌ای تلفن همراه و شبکه‌های پوششی، دسترسی قابل توجهی انجام شده و برنامه های توسعه‌ای در دستور کار است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۷۴ درصد روستاهای استان به آب شرب سالم دسترسی دارند یادآور شد: علیرغم همه محدودیت‌های موجود، پوشش قابل توجهی در تامین آب شرب استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه ضریب پوشش دیجیتال در استان افزایش یافته است افزود: شهرستان فردوس بالاترین ضریب پوشش را دارد و در استان بر اساس برنامه فشرده‌ای که سال گذشته انجام شده است به عدد مناسبی رسیده‌ایم.

حذف مدارس کانکسی تا سال آینده

معتمدیان از حذف مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر جمعیت تا سال آینده در استان خبر داد و اظهار داشت: همچنین استانداردسازی وسایل گرمایشی یکی از دغدغه‎های ما و خانواده‌ دانش‌آموزان بود که تا سال تحصیلی آینده پوشش ۱۰۰ درصدی خواهیم داشت و بخاری‌های نفتی غیراستاندارد در مدارس برچیده می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند تصریح کرد: همه مطلع هستیم انجام هرگونه اقدامات زیرساختی و عمرانی در استان پهناور خراسان جنوبی با فاصله زیاد بین روستاها هزینه‌بر است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دغدغه همه مسوولان استان و شهرستان خدمت‌رسانی به مردم است گفت: اکنون در سخت‌ترین شرایط ۴۰ سال گذشته قرار داریم و در هیچ مقطعی دشمن به این میزان فشار اقتصادی و تحریم ظالمانه اعمال نکرده است و هدف دشمن ایجاد نارضایتی بین مردم است.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس، دوران مقابله با گروهک‌های ضد انقلاب و سایر، مردم داوطلبانه و با عشق، علاقه و انگیزه مضاعف در مقابل دشمن ایستادند و از آرمان‌ها و ارزش‌ها انقلاب دفاع کردند لذا وظیفه ما در مقابل مقاومت، صبر، شکیبایی و نجابت مردم سنگین است و افتخار داریم با بسیج همه امکانات و ظرفیت‌های استان و کشور وظیفه خدمت‌رسانی به مردم را انجام دهیم.

معتمدیان با اشاره به برخی برنامه‌های اشتغالزا در استان  بیان کرد: برنامه‌های منطقه‌ای شتر با توجه به ظرفیت استان در پرورش این دام یکی از برنامه‌ها است که در این خصوص تا پایان دولت ۱۰ هزار نفر شتر از پاکستان وارد استان خواهد شد و در قالب تسهیلات ارزان قیمت در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: همچنین ایجاد و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای به میزان یکهزار هکتار از دیگر برنامه‌ها است که تا ۲ سال آینده در قالب مجتمع  و شهرک‌های گلخانه‌ای در شهرستان‎ها هدف‌گذاری شده است.

تولید ۲۸۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای صادرات محور

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: بر اساس مطالعات انجام شده از این محل ۲۸۰ هزار تن محصول گلخانه‌ای صادرات محور و ایجاد هشت هزار شغل در استان پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: مجموع پروانه مجتمع گلخانه‌ای استان تاکنون تنها ۶۰ هکتار بوده است که در استان کم‌آب خراسان جنوبی عدد بسیار ناچیزی است و باید کشت‌های گلخانه‌ای توسعه یابد.

معتمدیان با بیان اینکه صدور مجوزهای لازم برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای تسهیل شده است یادآور شد: در گذشته یکی از دغدغه‌های مهم متقاضیان و کشاورزان فرایند طولانی اخذ مجوز بود که این شرایط در استان تسهیل شد.

وی یکی از استعدادهای شهرستان فردوس را وجود سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی دانست و گفت: یک مرکز آموزشی در این زمینه در شهرستان راه‌اندازی شد که می‌توان از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال جوانان بهره‌مند شد.

احداث ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی از دیگر موضوعاتی بود که استاندار به آن اشاره کرد و افزود: با احداث این واحدها که از سال جاری در استان رقم خوبی بوده و بخشی از آن نیز واگذار شده است کمک قابل توجهی به مردم مناطق روستایی در بحث مسکن شد.

وی ادامه داد: امید است سال‌های آینده نیز با اجرای طرح‌های مشابه مسکن محرومان، یکی از دغدغه‌های مهم مردم روستا به ویژه جوانان در حوزه مسکن رفع شود.

محمدصادق معتمدیان صبح روز گذشته( سه‌شنبه) در سفر به سرایان چندین پروژه عمرانی را افتتاح و سپس به شهرستان فردوس سفر کرد وی همزمان با پنجمین روز دهه فجر به شهرستان‌های بشرویه و طبس سفر می‌کند.

معتمدیان در نخستین روز دهه فجر طرح‌های عمرانی مرکز استان را افتتاح و کلنگ‌زنی کرد و دومین روز دهه فجر برای افتتاح چند طرح به شهرستان قاینات سفر کرد.

اجرای بیش از چهار هزار و ۷۰۰ عنوان برنامه ویژه دهه فجر و گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان خراسان جنوبی آغاز شده است.

یک هزار و ۶۱۴ طرح و پروژه عمرانی و زیرساختی همزمان با دهه فجر امسال در استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.